עדותה של נציבת שב"ס, קטי פרי, בוועדת הבריחה מכלא גלבוע תתחדש היום (חמישי), בעוד פרשת סרסור הסוהרות באותו הכלא ממשיכה להכות גלים. 

כתם על המדינה: אונס בחסות כלא גלבוע לא יכול להיעלם מן העין | רפי קרסו

הסוהרת שחשפה כי נאנסה על ידי האסיר הביטחוני בכלא גלבוע, התארחה אתמול בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והתייחסה לעימות הראשון שהתקיים ביניהם: "העימות היה מאוד סוער מבחינה רגשית, לפחות אצלי. בעימות התמודדתי בפעם הראשונה מאז שהשתחררתי עם להטיח בו את שעשה לי".

"זה היה לא קל אבל מאוד משחרר. התמודדתי מול בן אדם שאו לגלג עליי או ניסה לעקוץ אותי ולהוריד אותי, אבל בסופו של דבר אני חושבת שהאמת שלי כל כך חזקה שאני פשוט מדברת אותה בצורה כל כך טוטאלית שהוא נורא נבהל מזה שפתאום אני צועקת את זה", הוסיפה.

"המילים לא פוגעות בי כמו הידיעה שאתה יודע את האמת, אתה יודע שאני לא משקרת ואתה משקר לי בפרצוף. הוא כל שניה, הסיט את המבט שלו לחוקרת, לבדוק אם היא מקשיבה, ואני לא הסתכלתי עליה פעם אחת. אמרתי לו 'אף אחד בחדר הזה לא מעניין אותי, זה אני ואתה ואנחנו שנינו יודעים את האמת. אין טעם להסתיר אותה, היא כבר התפוצצה'", הוסיפה המתלוננת.

כשנשאלה האם היא מצטערת על השירות, ענתה הסוהרת כי "90 אחוזים שכן. מצד אחד, ההתחלה שלי הייתה מלאת שאיפות, מאוד רציתי להמשיך, אבל מצד שני אני חושבת היום שלא מגיע לי בתור חיילת מה שחוויתי. לא מגיע לאף חייל צה"ל".

נציבת שב''ס רב גונדר קטי פרי  (צילום: דוברות המשרד לביטחון הפנים)
נציבת שב''ס רב גונדר קטי פרי (צילום: דוברות המשרד לביטחון הפנים)

היא התייחסה לכך שבני משפחתה אינם יודעים על המקרה: "הם לא מכירים את הסיפור האמיתי, ואני לא רוצה שיהיה לי להמשך החיים אות קלון של 'מחבל אנס אותי, נגע בי', או 'התירו למחבל לגעת בי".

על כך הגיבה יו"ר מועצת ארגוני הנשים בישראל אושרית סטבון: "פרשת האונס בכלא גלבוע היא לא עוד 'פרשת אונס מזעזע והטרדה מינית חמורה', אלא אירוע לאומני, ולכן החקירה וקל וחומר הדברור שלה, חייבים לצאת באופן מידי השב"ס ולעבור לסמכות השב"כ".

"סעיף 7 (א) לחוק שירות הביטחון הכללי קובע שהשב"כ הינו הגוף הסמכותי הבלעדי לחקירת הפרשה כגוף שאמון על פי חוק על מניעת פשיעה לאומנית... על ממשלת ישראל המופקדת על תקצוב השב"כ להקצות משאבים כדי לחקור את התופעה לעומקה, ולהקים מיידית ועדת חקירה ממלכתית שתהפוך כל אבן ותחתור לחקר האמת בפרשה, למצות את הדין במקרה זה ובמקרים נוספים אחרים ולפעול למיגור כליל של התופעה הבזויה", הוסיפה.