פרשת "היהלום השחור": פרקליטות המדינה הגיעה להסדר טיעון עם המיליארדר לב לבייב, לאחר שנחקר בלהב 433 עם נחיתתו בארץ. ההסכם צפוי להיחתם מחר, ויוגש נגד חברת LLD בבעלות לבייב ונגד המנכ"ל ראובן שמואלוב. במסגרת ההסכם, התיק נגד יתר החשודים, ובראשם הבעלים לב לבייב ובנו זבולון לבייב, עתיד להיסגר.

בתוך כך, לבייב שוחרר בתנאים מגבילים בתום חקירתו ביחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית ויחידת החקירות מכס ומעמ ירושלים ברשות המיסים. לבייב נחקר בחשד לעבירות מס, הלבנות הון, השמדת ראיות ושיבוש הליכי חקירה, הברחת טובין, מרמה ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

מטעמו של לב לבייב נמסר: "מר לבייב הגיע הבוקר למטה לה"ב 433 ומסר בחקירה את גרסתו העקבית לפיה לא היה מעורב בשום שלב בהברחות יהלומים. מר לבייב ישוב הלילה למשפחתו, ויחזור לישראל בשבועות הקרובים".

כזכור, באוגוסט 2018, הייתה אמורה להיערך בקיסריה חגיגת בר המצווה לנכדו של לבייב, אולם עקב פתיחת החקירה בפרשת "היהלום השחור" הוחלט להעתיק את מקום החגיגות לרוסיה, ומאז ממתינים במשטרה לחזרתו של לבייב לישראל. 

במסגרת חקירת הפרשה, נחקרו בני משפחתו של לבייב, אולם בשלב מסוים נקלעה החקירה למבוי סתום, שעה שלבייב עצמו נשאר ברוסיה ובמשטרה ובפרקליטות העריכו כי הוא מתעלם מהחקירה ומנצל את קשריו עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, במטרה לא להגיע לארץ. לבייב דרש כל העת התחייבות מהמשטרה כי לא ייעצר אם יגיע לישראל לחקירה.