עיריית מעלה אדומים והוועדה המקומית לתכנון ולבנייה מעלה אדומים הגישו לבית המשפט המחוזי בירושלים עתירה נגד המינהל האזרחי בדרישה לחדש את התכנון של הגבעה המחברת בין מעלה אדומים לירושלים. מדובר בבנייה של אלפי יחידות דיור.

אחד האתגרים המצפים לממשלה החדשה היא הדרישה להעמיק את הבנייה ביו"ש גם בשטחים שבנייה בהם צפויה לעורר ביקורת בינלאומית קשה.

הסיבה לעיכוב באישור הבנייה בגבעה זו בשנים האחרונות היא שהאזור נחשב למקום היחיד שמפריד בין יהודה ושומרון ולכן הפלסטינים טוענים כי אם יבנו ב־E1, הדבר יסכל סופית את האפשרות להקמה של מדינה פלסטינית.

"ההתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן מחכה כבר כמעט שני עשורים לאישור התב''ע באזור E1", אומר ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל. "יצחק רבין ז"ל התחיל את התכנון במקום בשנת 1994 ואנו לא נוותר ונמשיך להילחם בנושא בכל הכלים העומדים לרשותנו. לא ניתן לשום גוף לקבור את התוכנית".

בעתירה נכתב: "המשיבה, הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, החליטה להפסיק בעיצומו, וללא כל נימוק, את הדיון בהתנגדויות לתוכניות תכנון מפורטות במרחב התכנון מעלה אדומים, מבלי שההליך הושלם ומבלי שהתקבלה בו החלטה כדין. עתירה קודמת שהוגשה באותו עניין נמחקה, לאור התחייבות המשיבה לקיים דיון בהתנגדויות ב־18 ביולי 2022. הדיון המדובר נדחה ל־12 בספטמבר, אולם המשיבה הפרה את התחייבותה לבית משפט וביטלה גם אותו, תוך שהיא מסרבת לקבוע מועד חדש תחתיו".