בית משפט השלום לתעבורה באשדוד גזר על אברהים אבו כף, תושב הדרום, 15 חודשי מאסר בפועל, פסילת רישיון בת תשע שנים ומתן פיצויים, לאחר שהודה במסגרת הסדר טיעון בגרימת מוות ברשלנות של רון אליהו עובד ז"ל, במהלך גיבוש צנחנים באפריל 2019. בנוסף הורשע אבו כף בגרימת חבלה של ממש ליוגב הרשקוביץ ובפגיעות בדרגות שונות באנשים נוספים.

פרשת מותו של רון עובד ז"ל: שלושה תתי אלופים יינזפו

אבו כף נהג באוטובוס שהסיע חיילי מלש"ב לבסיס האימונים של חטיבת הצנחנים באפריל 2019 כאמור. הוא החנה את האוטובוס במתחם האימונים בסמוך לאוהלים שהיו מיועדים לחיילי המלש"ב ובשיפוע בכיוון ירידה. בשלב כלשהו ירד אבו כף מהאוטובוס בעודו מונע, מבלי שהפעיל מערכת בלימה כלשהי ברכב, השאיר את דלת האוטובוס הקדמית פתוחה ולא היה בקשר עין עם האוטובוס.

בזמן זה ובעת שחיילי המלש"ב היו בהפסקה באוהל, החל האוטובוס להידרדר בתאוצה לעברם, פגע באוהל ורמס את מי שהיה בתוכו. אחד מחיילי המלש"ב שהצליח להימלט מהאוהל קפץ לתוך האוטובוס, לחץ על הבלם ועצר אותו.

כתוצאה מהאירוע נלכדו חלק מחיילי המלש"ב מתחת לאוטובוס. עובדיה נהרג במקום, הרשקוביץ נפצע באורח קשה ואחרים נפצעו בדרגות שונות. 

אבו כף הודה והורשע בכתב אישום מתוקן, אשר פירט את האמור לעיל, לאחר הגעת הצדדים להסדר טיעון. 

בגזר הדין קבע בית המשפט כי מדובר ב"אירוע רשלנות שהוביל למותו הטרגי של אדם צעיר ולפציעתם של רבים אחרים", וכי "נוכח חומרת המעשים, נדחתה הצעת הסנגור להטיל עונש קל המצוי בתחתית המתחם".

עוד קבע בית המשפט, כי "התנהגותו של הנאשם לא עמדה במצופה מנהג מקצועי המפעיל רכב גדול מסוג אוטובוס ובאה לידי ביטוי בעיקר בעזיבת הרכב כשהוא מונע, מבלי שווידא כי אמצעי הבלימה בו פועלים כנדרש, עת הרכב חונה בשיפוע בכיוון ירידה סמוך למקום הימצאות אנשים במקום".

זאת ועוד, "על אף שאין מדובר במעשה מתוכנן ובעבירה בעלת יסוד נפשי של כוונה, ניתן להסיק כי התנהגות הנאשם מקורה ברשלנות שאינה רגעית, כיוון שהיה מצופה מהנאשם, להבין את הסכנה הרבה הגלומה בעזיבת רכב כה גדול, ללא השגחה כשהוא מונע בשיפוע ירידה, לכיוון האוהל בו שהו חיילי מלש"ב, סכנה שיצרה סיכון שאינו סביר", נכתב בגזר הדין.