עדותו של דוד שרן, שהיה מנהל לשכתו של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, בבית המשפט המחוזי בירושלים עוררה סערה רבה, זאת בין היתר לאחר שהפרקליטות ביקשה להכריז עליו כעד עוין. אראל סג"ל ויריב אופנהיימר שוחחו הבוקר (רביעי) על הסוגייה עם עורך הדין יהודה שפר, לשעבר משנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית, שאמר בראשית דבריו כי "שיטת המשפט שלנו מוזרה, כי אי אפשר להגיש את העדויות במשטרה - צריך לעשות הצגות באולם כאילו יש מושבעים. נתקענו עם שיטה לא יעילה, כי בכל שיטות המשפט שבהן יש שופטים מקצועיים, מגישים את ההודעות והשופט המקצועי יודע להעריך את המשקל".

עדותו של דוד שרן נמשכת: "בכל התיקים חיפשו את נתניהו, גם בפרשת הצוללות"
עדת התביעה שהרגיזה את הפרקליטות תוקפת: "מוצאת את עצמי תחת הכפשות"
בכיר לשעבר בפרקליטות תוקף: זהו הדבר המזעזע ביותר שעשו החוקרים בתיק 4000

"יש אצלנו מצב לא נורמלי, מן הצגה שמתנהלת באולם ואמורה לשחזר את מה שנאמר במשטרה", הוסיף ב-103FM, "אבל מה קורה יותר מדי פעמים? העדים באים לדין ולא חוזרים בדיוק על מה שאמרו במשטרה. אז הפרקליטות עוצרת מיד את הדברים, ומכריזה על עד עוין, בטענה שהוא אמר דבר הפוך ממה שנאמר בחקירה".  

בהמשך השיחה הוא התייחס לעדותה של ד"ר יפעת בן חי שגב, יו"ר מועצת הכבלים והלווין לשעבר, והסביר: "היא חזרה בבית המשפט על האמירה שפילבר אמר לה בזמן אמת, שזה היה לבקשת נתניהו ואני עומד על כך שהיא אמרה את זה. היא אישרה את הדברים שאמרה במשטרה בנושא, ומיד אחרי האישור, היא צלצלה לפילבר ואמרה לו 'הר הבית בידינו'".

"אני תוהה למה היא מנסה לחזור בה ממה שהיא אמרה. אני חושב שהיא מבינה שהיא הייתה חלק מקנונייה מושחתת שהאיצו בה לעשות דבר שלא נעשה כמו שצריך - אישור עסקה במהירות", העריך הבכיר לשעבר.

נתניהו בבית המשפט. צילום: רויטרס (ארכיון)

בסיום הראיון, הוא התייחס לתלונות הקשורות לשיטות החקירה הקשות, וטען: "אני לא מקל ראש בכל הטענות האלה נגד המשטרה. הטענה שכל דבר שעושה השוטר הוא באישור הפרקליט - זו הנחה לא נכונה. אני חושב שהכל צריך להיבדק, אבל אני עדיין מעדיף לחיות במדינה שבה השוטרים הם חדורי מוטיבציה לגלות את השחיתות ושצריך לרסן אותם, מאשר המצב שבו אנו נמצאים היום".

סייע בהכנת הכתבה: דוד זבולוני, 103FM.