בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכת היום (שלישי) עדותה של החוקרת מרשות ניירות ערך, פולינה גובזמן-קריב, שלקחה חלק בצוות שחקר את פרשת תיק 4,000. 

עו"ד בכיר טוען: "משפט נתניהו צריך להרעיד את אמות הספים"
"הפיתולים והשקרים סותרים את עדותו": מומחה מסביר את ההתפתחות במשפט נתניהו

בפתח הדיון התרחש אירוע משמעותי. עו״ד ז׳ק חן, סנגורם של שאול ואיריס אלוביץ׳, שאל את קריב: "ב-8 בפברואר, את וקנר (חוקר המשטרה אורי קנר) לוקחים אותו לחקירה ובמהלך היום לוקחים אותו להארכת מעצר", קריב השיבה בשלילה.

לאחר דין ודברים שבהם התעקשה קריב ממושכות שהיא ״לא לקחה אותו למעצר״, עו"ד חן הקרין סרטון מהתקשורת שבו נראה שהיא נמצאת באולם בית המשפט. חן: ״את מזהה את עצמך?״. השופט בר-עם התערב ואמר: ״גברתי מנסה מאוד מאוד למזער את עצמה״. קריב: ״באמת לא זכרתי את זה שהייתי שם״.

באולם הוקרן סרטון שבו החוקר אומר לשאול "אתה עדיין יכול לשפר. וזה הזמן עכשיו". חן: מה זה להבנתך לשפר?״. קריב: ״זה כדי שהוא יגיד את האמת. זה הדרך שלנו לפצח את התיק״. השופט שחם לקריב: ״לשפר זה נראה כאן כקשור למצוקתו של העד. זה פחות נקשר לחקר האמת״. 

עוד קודם לכן באולם בית המשפט הוקרן סרטון מחדר החקירות שבו נראה כיצד החוקרת צורחת על שאול אלוביץ׳. חן: ״האם זה במסגרת הגבולות הלגיטימיים של חקירה? אפילו אורי קנר אומר לך להירגע״. קריב: ״כן בעיניי זו שיטה לגיטימית".  בהמשך הוקרן סרטון נוסף, שבו החוקר אורי קנר הטיח באלוביץ': ״שאול אתה בן אדם בן 70. ואם אתה רוצה לבלות את שאריך חיך בכלא, ואם אתה רוצה שאיריס תשב הרבה שנים בכלא, וגם שאור ישב בכלא..״

פולינה גובזמן-קריב (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
פולינה גובזמן-קריב (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

חן: ״שוב אנחנו רואים שימוש ואף החרפה של שימוש פסול ושיטתי בבני משפחה עד כדי ש’שאול לא יראה את נכדיו מאור׳. והאם את חושבת שזה לגיטימי?״. קריב: ״גם קנר וגם אני פועלים באופן חוקי ובסמכות. אני זו לא אמרה שאני הייתי אומרת אותה בחדר״.

חן: ״אני אומר לך, שבניגוד לעדותך כאן בבית המשפט, שאת אכן היית מעורבת בניסיונות לגרום לשאול אלוביץ׳ להפוך לעד מדינה, והתשובות שלך היו כאן בבית המשפט ׳זה לא אני אמרתי׳, ׳זה לא אני פעלתי׳, ׳זה לא אני הצעתי׳, ׳זה קנר תשאלו אותו׳. ואת הכחשת, ואני מראה לך מעורבות עמוקה שלך בזה. איך את מסבירה את מה שאמרת בפעם הקודמת? למה הכחשת?״. 

קריב: ״אני לא זכרתי את האירוע הזה״.