הדיונים במסגרת המשפט של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמשכו היום (שני) עם התחדשות חקירתו הנגדית של תנ"צ יואב תלם, שהיה ראש זרוע חקירות ביאל"כ בתקופת החקירות בתיקי נתניהו. 

"חפץ דיבר על פשפשים": תנ"צ יואב תלם מעיד במשפט נתניהו

על חלקו בחקירה סיפר תלם: "הייתי אחראי על תכנית החקירה. הייתה שאיפה שיהיה סנכרון ותיאום ככל הניתן בין הגורמים החוקרים. האחריות שלי הייתה לוודא שממצים את כל כיווני החקירה הרלוונטים יותר".

על מעורבות הדרגים בחקירות: "בימים הקריטיים של החקירה מדובר בתקשורת בתדירות גבוה, על בסיס יומי. בימים הראשונים של החקירה היו דיונים תכופים יותר. בדרג שלי היו בין שניים לשלושה דיונים עם המפכ"ל לכל אורך התקופה. הפרקליטות מלווה על בסיס יומי בדיונים ובעדכונים, אך פרקליט המדינה והיועץ המשפטי מעורבים בתדירות מאוד נמוכה."

עו"ד בן צור הקריא מתוך החקירה: "אתה לא ילד, תעשה חושבים. תשב ותספר את כל הסיפור. אין חברים - יש משפחה גרעינית אישה ילדים, אחים. אל תשכב על הגדר בשביל אף אחד". הטענה הייתה שמה היה כאן לחץ פסול שיהיה עד מדינה. תנ"צ תלם הגיב: "זה להסביר לו את המשמעויות והמחירים ולצפות שיעשה את הצעד הראשון, ותראה אם אתה רוצה לקדם שיתוף פעולה ולמסור גרסת אמת".

בהמשך בן צור הראה כי החוקרים ביצעו בדיקות חיוניות באשר למועד פגישת ההנחיה רק לאחר הגשת כתב האישום. "אני מניח שלקחנו את העיתוי שתיאר עד המדינה (פילבר) כנתון, ולא היינו צריכים לקחת אותו כמובן מאליו", אמר תלם.

הסנגור העלה את נושא הפסקת החשמל שהייתה בעת שפילבר מסר את הגרסה שלו לקראת החתימה על הסכם עד מדינה. הסנגור אמר כי זה גרם לכך שאין תמליל לנושא שנמצא בלב כתב האישום - פגישת ההנחיה - אלא רק נכתב בדיעבד מזכר קצר לכך. לדברי הסנגור, זו הפרה של חוק חקירת חשודים.

על כך אמר תת נציב יואב תלם: "אני לא רואה בכך הפרת חוק, אך מוטב היה לתעד הכל מלכתחילה". לדבריו של תלם, לא היתה כוונה לעצב את את הגרסה של המועמד להיות עד מדינה.

על מעצרו של פילבר והטענות בנוגע ליחס אליו אמר תלם: "לא רואה צורך בחיפוש גופני פנימי. מבחינה חקירתית אין שום צורך לבצע חיפוש גופני חודרני. זה אירוע משפיל וטראומטי".