ועדת השחרורים קבעה היום (שלישי) כי לירז תפארת נתן, הסייעת של כרמל מעודה, תשתחרר לביתה בעוד חודש מכלא נווה-תרצה, בטרם ריצתה את מלוא עונשה. ההורים שילדיהם עברו התעללות בגן של מעודה זעמו לנוכח ההחלטה, וטענו: "המדינה מפקירה את ילדינו".

לירז תפארת נתן, הסייעת של כרמל מעודה, תשתחרר מהכלא בסוף פברואר

מוריה קואליו, שבנה עבר התעללות בגן של מעודה, אמרה: "אני מרגישה שהדם מתנקז לי מהגוף. אני לא חושבת שזה נכון לומר שעצם זה שהיא הייתה מצטיינת בכלא ועוברת שיקום אז היא ראויה לצאת החוצה לשיקום בחוץ. אנחנו נאבקים יום יום לשקם את הילדים שלנו על מה שהיה שם ובמקום לתת לה את השיקום בחוץ שיעזרו לנו לשקם את הילדים שלנו. אני ממוטטת, זה החזיר אותי עכשיו שלוש וחצי שנים אחורנית ביום שגליתי את מה שהן עשו לילד שלי. פשוט אין לי מילים".

ניקול דניאל, אמא של שני בנים מהגן: "אנחנו כואבים והפעם מופתעים שהמדינה שוב מפקירה את הילדים שלנו. המדינה הוכיחה כי המוגנות של הילדים לא לנגד עיניה כשהיא לא מתנגדת לבקשת השחרור. הבן שלי רותק לכיסא במספר הזדמנויות ולמרות שהוא נצפה בסרטון בוכה, מתפתל ומנסה להשתחרר, היא הצליפה בו עם מטלית, הטיחה אותו למזרן, הכתה אותו, סטרה לו ומשכה את ראשו לאחור. היא הייתה שם כשכרמל התעללה בכל הילדים. איך בכלל משחררים אותה?".

לירז תפארת נתן, הסייעת מהגן של כרמל מעודה, בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)
לירז תפארת נתן, הסייעת מהגן של כרמל מעודה, בבית המשפט (צילום: אבשלום ששוני)

חן קובריץ כהן ממטה המאבק למען הילדים: "מדובר בהחלט בזויה וחסרת כל היגיון. מדובר בפרשה שזעזעה את המדינה ולירז תפארת נתן הייתה שם! היא חלק בלתי נפרד ממה שכרמל מעודה עשתה לילדים האלו. העונש שנגזר עליה היה מגוחך מלכתחילה וכעת מקלים עליה אף יותר. המסר שעבר כיום למתעללות ותוקפות ילדים הוא ברור - תכנסי לכלא ומקסימום תשוחררי מוקדם, זה בדיוק מה שמעבירה המדינה כיום בהסכמתה לשחרור. ההורים הם אלו שמתמודדים עם ההשלכות של המעשים שלה יום ויום ומשקמים את הילדים והיה ראוי שהמדינה תראה אותם לפני שרואה את זכויותיה של לירז"".

ההורים מפגינים בכניסה לבית המשפט לקראת גזר הדין של כרמל מעודה. צילום: אבשלום ששוני

ערן צימרין, נשיא האגודה להגנת הילד (אל"י), מסר בתגובה להחלטה על שחרורה המוקדם של נתן: "אין צדק בוועדת שחרורים. מדובר בהחלטה מסוכנת המכשירה ונותנת לגיטימציה לפגיעה בילדים במדינת ישראל. אל"י, ששיגרה לוועדת השחרורים בקשה שלא להקל על עונשה של הסייעת, מביעה זעזוע עמוק מההחלטה ורואה בעונשים מקלים פוטנציאל ממשי להעלאת הפגיעות בילדים. נמשיך לעמוד לצידן של המשפחות שילדיהן חוו תקיפה ונסייע בתהליכי השיקום ככל שנדרש".