עו"ד משה גלעד, לשעבר השופט בבית המשפט הלועזי בחיפה, שוחח הבוקר (חמישי) עם יואב מינץ ברדיו צפון 104.5 והתייחס להמשך הפרשה סביב עו"ד אבי חימי. זאת, לאחר שטענה כי הטריד אותה מינית בשיחת וידאו לקראת המלצתה לשופטת. כמו כן, העריך האם תפתח חקירה משטרתית.

בפתח השיחה, העריך לאן מתפתחת הפרשייה. לדבריו, "ברור לגמרי שזה לא נעים. קודם כל. אולי אפילו יותר מזה. יחד עם זה לאחר שהגברת חסון חשפה בערוץ 13 את הסיפור, אני הייתי מבקש לנסות לעשות סדר בפרשה המביכה. ראשית, חלק מהמתח והדרמה נובע מכך שהפרשה דומה למה שהיה לנו למכביר עם אפי נווה". 

לאחר מכן, נטען בפניו כי יש הבדל בין הפרשה של חימי לפרשה סביב אפי נווה. לדבריו, "לחלוטין אבל מבחינת הדימיון בגדול, אתה יכול לומר שפה מדובר בראש לשכה ופה בראש לשכה עם עיסוק במין, מסוג הדברים שיוצרים את המתח התקשורתי הראוי. יחד עםזה הייתי רוצה לעשות סדר. אם שני אנשים מבוגרים היו עושים את הדבר הנטען בהסכמה או דברים נוספים בשדה המין בהסכמה, בעידן של היום, זה לא סנסציה. כל אחד עושה מה שהוא רוצה בד' אמותיו, איש בוגר, אישה בוגרת". 

בהמשך, התיילס לעניין המוסרי מול אשתו ובניו. עו"ד חימי אמר כי "זה בוודאי ענינו של הבן אדם. אף אחד לא כותב על זה ולא מפרסם על זה. הנקודה המרכזית שנחשפה, זה הקטע שהוא היה ראש הלשכה, כתב המלצה, וניהל את הרומן כפי שהוא אמר. אני מכיר את אבי חימי. משכמו ומעלה".

"שנינו בוגרי הפנימיה הצבאית, הוא כ-10 שנים אחרי, שנינו באים מהפריפריה וכל אחד מאיתנו הגיע לאן שהגיע עם "השחור שמתחת לציפורניים". הוא קידם את הלשכה ומגיע לו כל הקרדיט. זה לא תקין כשאתה ראש לשכה ונותן המלצה למי שאתה מנהל איתה רומן. יחד עם זאת צריך, להסתכל באופן פרופורציונאלי. האיש מיד קיבל על עצמו אחריות, מיד הודה, ספג את ליטרת השיימינג שלו, עזב את התפקיד הציבורי ונעלם מהקטע הזה. צריך לבדוק האם היה קשר כמו שנטען בין ההמלצה לבין העובדה שמדובר ברומן או לא", הוסיף.

לדבריו, "המשטרה רשאית על פי החוק. חוק סדר הדין הפלילי קובע 'נודע למשטרה על ביצוע העברה, תפתח בחקירה'. 'נודע', לא נאמר איך נודע. אבל כדי לקיים חקירה אמיתית צריך לבוא ולדעת ולשאול אותה: "תגידי, האם זה אמת, כמו שהוא טוען שנהלתם רומן?" אם לא נהלתם רומן, הבעיה של ההמלצה פחותה ואם כן נהלתם רומן, אז היא שונה. צריך לדעת את זה ממנה. הוא אומר א' ומה היא אומרת. יכול להיות שאז יסתבר שהוא כתב את ההמלצה, הביע צער, הוא איבד את עולמו, אין מה לדבר, הוא נפגע קשה,  בגיל 63 ואני חושב שצריך לעזוב אותו. יש לו מספיק היום להתמודד במישור האישי והמשפחתי. על הענין של התקינות הציבורית ו/או עבירה, הענין ייבדק ע"י המשטרה אם תהיה תלונה או לא תהיה תלונה".

עוד התייחס עו"ד גלעד לטענה של חימי כי מנסים "לחסל" אותו בגלל המעורבות שלו במחאה הציבורית. הוא אמר כי "כל ארגון ולשכת עורכי הדין היא ארגון המוקם מעין גילדה על פי חוק, ארגון שבראשו עומד שלכאורה ביצע עבירה פלילית או מוסרית, דבר לא תקין לכל הדעות שהוא עצמו מודה בזה. הוא לא יוצא נקי. צריך לזכור שישנם עשרות אלפי עורכי דין ובסופו של דבר לא ניתן לעשות דבר. הלשכה תמשיך להתקיים בין אם תקרא לזה גילדה או איך  שתקרא לזה. אני מקווה שיושב ראש הבא של הלשכה שייבחר, יעמיד אותה לאט לאט על פסים תקינים, אחר צרוף מקרים אפי נווה ואחרי זה אבי חימי. תחושה מאד לא נוחה".

בסיום, העריך האם תהיה חקירה משטרתית. לדבריו, "אני חשב שתהיה ולו כדי להסיר את העננה האמיתית שקיימת. ראה. הצד המוסרי שדיברנו עליו, אם זה היה נעשה בין שני אנשים בגירים זה לא עבירה ואפילו מוסרי. כל אחד עושה מין כמו שהוא רוצה. הצד השני זה ראש לשכה. את זה צריך לדעת, שם חשוב מאד, אם זה נעשה בהסכמה ואז אי התקינות קטנה יותר או לא נעשה בהסכמה".