לאחר אירועי הירי והצתת הרכבים בנגב, החל אמש (שלישי) מרחב נגב של המשטרה, בשיתוף יחידות המחוז הדרומי, בפעילות מבצעית יזומה כנגד מחוללי פשיעה ויעדים פלילים בפזורה הבדואית וביישוב ערוער בפרט, בדגש לאיתור מעורבים בעבירות של החזקה ושימוש באמצעי לחימה בניגוד לחוק, מתוך ניסיון לסכל אירועי ירי נוספים.

קרב יריות לאור יום בנגב, מסעדה הושחתה בדרום | צפו בתיעוד

ירי והצתת רכבים: כך נראה שדה הקרב בין שתי חמולות בנגב | צפו

עד כה, במסגרת הפעילות נעצרו 14 חשודים בחשד למעורבות באירועי האלימות ונתפסו פריטי אמל"ח המוחזקים בניגוד לחוק. במשטרה הדגישו כי "פעילות זו תמשך ככל שתידרש ע"י משטרת ישראל וצפויים מעצרים נוספים כנגד כל גורם המעורב וגורם לפשיעה באזור. מרחב נגב ימשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותו, כחלק מחיזוק הביטחון ושמירה על רכושו של הציבור, לצד הרתעה והבאת העבריינים לדין".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, קיים אמש דיון הערכת מצב עם מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, ומפקד מרחב נגב במשטרה תנ"צ נחשון נגלר. בדיון הנחה השר את המשטרה להיכנס לתוך הכפר ולאכוף את החוק. הוא אמר כי המדיניות שלו היא להיכנס אל תוך הכפרים ולהפגין נוכחות משטרתית גבוהה, זאת חרף המחסור המשמעותי בכוחות משטרה ומתוך הבנה שחשוב לגדוע את האירועים הללו עוד בתחילתם.

פעילות המשטרה בנגב (צילום: דוברות המשטרה)
פעילות המשטרה בנגב (צילום: דוברות המשטרה)

במקביל, בן גביר ציין כי הוא פועל בימים אלה על מנת להגדיל משמעותית את תקציב המשטרה לשנה הבאה, על מנת לגייס עוד אלפי שוטרים ולהקים משמר לאומי: "חייבים לחזק את המשילות שלנו גם בתוך הכפרים, אלימות בכפר היא אלימות נגד ילדה בת 3 שלא עשתה דבר ואלימות כזאת תזלוג גם החוצה אל שאר רחבי מדינת ישראל. לא אסבול שהנגב יהיה המערב הפרוע של ישראל. דין ערערה עדין תל אביב".