בעוד שבועיים חברי המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין יבחרו את מי שיעמוד בראשות הלשכה עד הבחירות בחודש יוני הקרוב. הבחירות לראש לשכה חדש מתקיימות כעת, ובמתכונת מצומצמת של חברי המועצה הארצית בלבד, בשל התפטרותו של ראש הלשכה הקודם אבי חימי. רשימת המועמדים התפרסמה וכוללת את השמות הבאים (לפי סדר א"ב): אילן בומבך, עמית בכר, אברהם ללום וענת קאופמן.

אבי חימי מתייחס לסערה ומצהיר: "מוכן ללכת לפוליגרף"
עורכת הדין שנפגעה מאבי חימי מגיבה: "קפאתי, לא הייתה הסכמה"

על פי מקורות במועצה הארצית של לשכת עורכי הדין ששוחחו עם 'מעריב', שני המועמדים עם הסיכוי הגדול ביותר להיבחר כעת הם עמית בכר ואברהם ללום. עם זאת, יש לזכור כי הבחירות יתקיימו רק בעוד כשבועיים. עמית בכר מזוהה בהתנגדות נחרצת לרפורמה המשפטית של יריב לוין ועם "מאבק הגלימות השחורות". עם זאת, בכר התנגד לפיטורי יצחק נטוביץ מתפקיד המשנה לראש לשכת עורכי הדין לאחר שהתנגד לאמירותיו של חימי נגד הרפורמה.

ללום היה מעורכי הדין הראשונים שדרשו מאבי חימי שלא לתקוף את הפוליטיקאים מימין ואת הרפורמה המשפטית בכובעו כראש הלשכה, זאת מכיוון שישנם עורכי דין המחזיקים בדעות פוליטיות שונות ועל ראש הלשכה לכבד את כולם. בנוסף, ללום התחייב כי במידה וייבחר כעת לראשות הלשכה, הוא לא ירוץ לראשותה גם בבחירות בחודש יוני, זאת בכדי שיהיה ברור כי פעולותיו במהלך כהונתו עד לבחירות אינן מושפעות משיקולים פוליטיים שמטרתם ניצחונו גם בסבב הבא.

אבי חימי (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אבי חימי (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

כל פי המקורות בלשכה, עד להחלטה של בכר להצטרף למרוץ, המועמדים המובילים היו בומבך וללום. כעת, בכר גרף תמיכה רחבה, בעיקר מבין המתנגדים לרפורמה המשפטית התומכים בו על רקע פעילותו במאבק הגלימות השחורות. כעת, המאבק בין בכר ובין ללום צמוד מאוד. כזכור, לאחר פרסום של איילה חסון לפיו ראש לשכת עורכי הדין אבי חימי התנהג בצורה לא נאותה מול עורכת דין שביקשה ממנו המלצה,, חימי התפטר מראשות הלשכה.

כעת המועצה הארצית צריכה לבחור ראש לשכה חדש, שיכהן עד הבחירות הכלליות הקבועות בחודש יוני הקרוב. אם מפת המחנות במועצה הארצית של לשכת עורכי הדין לא תשתנה בשבועיים הקרובים, ראש הלשכה הבא יהיה אחד מהשניים: עמית בכר או אברהם ללום.