שופטי בג"ץ החליטו לדחות היום (חמישי) את עתירתו של עו"ד יהודה רסלר, בה נדרש בית המשפט להורות על עיכוב חקיקת הרפורמה המשפטית עד לאחר חג הפסח בכדי שיתקיים שיח בין הצדדים בנוגע לפשרה בחקיקה. מאחר שלא הוצא צו על תנאי נגד חוק הנבצרות - החוק נכנס לתוקף.

מובילת המחאה נעצרה על ידי השוטרים, עצורים נוספים ברחבי הארץ | עדכונים שוטפים
חוק הנבצרות אושר לקריאה שנייה ושלישית: מתי וכיצד יחול? | כל המשמעויות
בג"ץ קבע: היועמ"שית לא נמצאת בניגוד עניינים ביחס לרפורמה המשפטית
   

השופט יצחק עמית כתב בפסק הדין: "בית משפט זה אינו מתערב בהליכי חקיקה אשר נמצאים בעיצומם. כך מתחייב מעיקרון הפרדת הרשויות וכך מתחייב מיחסי הכבוד ההדדי הנדרשים בין הרשות השופטת והרשות המחוקקת".

השופט יצחק עמית (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
השופט יצחק עמית (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

עוד כתב השופט עמית כי "חרף ההבנה לחששות שמעלה העותר בעתירתו, אין מקום להסיג את גבולה של הרשות המחוקקת, על-ידי הפעלת ביקורת שיפוטית על הליכי חקיקה בעודם בעיצומם, גם כאשר מדובר בחקיקה הנתונה במחלוקת ציבורית עזה".

כזכור, מוקדם יותר השבוע פרסמנו לראשונה כי ברקע המחלוקת העמוקה בעקבות חקיקת הרפורמה המשפטית, עתר עורך הדין יהודה רסלר לבג"ץ, בדרישה לקבוע פסק זמן של 40 ימים בחקיקת הרפורמה המשפטית.

עו"ד רסלר טען בעתירתו כי אינו חולק שבסמכות רוטמן וועדת חוקה להגיש הצעות חוק לאישור הכנסת, ואף אינו מבקש שבית המשפט יקבע האם ההצעה ראויה או חוקית, אלא כי הוא "מבקש שיתקיים פסק זמן בהצבעת הכנסת באישור ההצעה עד לאחר פגרת הפסח של הכנסת".