עדכונים חיים

לקראת חזרת הכנסת מפגרה: ועדת השרים לחקיקה תתכנס

על סדר היום הצעת חוק של ח"כ עמית הלוי לחילוט הכספים ששילמה הרשות הפלסטינית בזיקה לטרור מהכספים המעוברים אליה מישראל. האופוזיציה צפויה לאתגר את הממשלה

יריב לוין יריב לוין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לקראת פתיחת מושב הקיץ, ועדת השרים לחקיקה צפויה להתכנס היום (ראשון). על סדר היום הצעת חוק לחילוט הכספים ששילמה הרשות הפלסטינית בזיקה לטרור מהכספים המעוברים אליה מישראל.

הצעת החוק שואתה מקדם ח"כ עמית הלוי זוכה לתמיכה רחבה של חברי הכנסת מהקואליציה, וכן מחברים מהאגף הימני של האופוזציה. הצעת החוק, דורשת חילוט כספי הטרו במקום הקפאתם, היא למעשה תיקון של חוק קיזוז כספי הטרור.

בדברי הסבר מבהירים מקדמי הצעת החוק: "מימון משכורות הרוצחים הינו חלק קטן משלל פעולות אנטישמיות ואנטי־ישראליות שמובילה הרשות הפלסטינית ושפוגעות במדינה ישראל ובאינטרסים החיוניים שלה מהנזקים שפעולות הטרור גורמות לישראל".

עמית הלוי (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)עמית הלוי (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

לצד זאת, חברי הכנסת מהאופוזיציה צפויים להשתמש בוועדה על מנת לאתגר את הממשלה. חברת הכנסת שרן השכל צפויה להעלות מספר הצעות,  האחת קובעת כי כל מי ששירת 75% מהשירות הצבאי כלוחם יוכל לשאת נשק להגנה עצמית, והשנייה מצרפת משפחות נפגעות טרור כצד להליך משפטי נגד המחבלים. 

השכל עצמה מסרה בתגובה: "אני גאה בחקיקה שלי שאם הממשלה תשכיל לתמוך בה, תעשה מהפכה אדירה וענקית לטובת המשפחות השכולות. אנו ימים ספורים אחרי יום הזיכרון בו הוקרנו וכיבדנו את כאבם של המשפחות השכולות, הזכות להישמע ולהיות צד בבית המשפט כנגד המחבלים הארורים שלקחו את היקר להם מכל, זו זכות חשובה ביותר מאין כמוהי והיא המהות של משפט צדק".