עדכונים חיים

ארי הרו מעיד: "מילצ'ן היה מהמעגל הכי קרוב לנתניהו"

משפטו של ראש הממשלה נמשך היום עם המשך חקירתו הנגדית של עד המדינה ארי הרו על ידי פרקליטו של נתניהו, עו"ד עמית חדד

בנימין ושרה נתניהו, ארנון מילצ'ן בנימין ושרה נתניהו, ארנון מילצ'ן (צילום: מרק ישראל סלם,AFP)

משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמשך היום (רביעי), עם המשך חקירתו הנגדית של עד המדינה ארי הרו על ידי פרקליטו של נתניהו, עו"ד עמית חדד

ארי הרו: "הפגישות בין נתניהו למוזס הוגדרו כ'פרטיות' ביומן לבקשתי"
בית המשפט אישר: שרה נתניהו תנכח בעדותו של ארנון מילצ'ן בלונדון

עו"ד חדד התייחס ל'חוק כבל', אשר הציע ח"כ לשעבר איתן כבל להגבלת כוחו של עיתון ישראל היום כך שיימכר בתשלום. הרו: "ראש הממשלה הולך לבחירות רק בהרגשה שאין ברירה. עו"ד חדד: "אין ברירה כי בהרגשה שלו מוזס ניצח אותו, ואז הוא מודיע על פיטורי לבני ולפיד, תאשר שזה גם על רקע העברת חוק ישראל היום בטרומית". הרו: "גם".

כמו כן, במהלך החקירה הנגדית אותה הוביל עו"ד עמית חדד, נשאל הרו על הפגישה שעסקה ביזם הודי בשם ראטן טאטא, אותה התקשה לזכור הרו, אך נתן גרסה מעורפלת. בכתב האישום צוין כי נטל בה חלק ואף הכיר את פרטיה, אך בדיון התברר שהרו כלל לא נכח בה וכי הוא לא היה כבר חלק מלשכתו של נתניהו שמונה חודשים טרם קיומה. "התחושה הייתה שניסו לשתול כאן זיכרון לנחקר במהלך חקירתו במשטרה", אמר גורם המעורב בפרטי התיק.

עניין נוסף שעלה הוא פגישה שנערכה בין נתניהו לבכיר בערוץ 10, בתקופת מערכת בחירות ובה עלה לכאורה אפשרות לקידום עסקה המתוארת בדומה לעסקת "וואלה!" במסגרת תיק 4000. על המפגש בין נתניהו לבכיר,  מיהר הרו להגיד כי אילו היה מוצע לנתניהו דבר מעין זה, היה "מעיף מכל המדרגות את המציע ".

בנוסף, נקבע כי עדותו של ארנון מילצ'ן תחל ב-25 ליוני ולא ב-18, כפי שהוצע תחילה. בין היתר, התייחס ארו ליחסים בין נתניהו למילצ'ן: "ראש הממשלה הרגיש קרבה למילצ'ן, לא הייתי שותף לשיחות במידת כזאת, הוא בהחלט היה מהמעגל הכי קרוב".

חדד: "התלוננת כל הזמן על הדלפות, משהו נעצר או נחקר?"

הרו נשאל ע"י עורך הדין חדד בנוגע לסוגית ההדלפות: "התלוננת כל הזמן על הדלפות, משהו נעצר או נחקר?". הרו השיב שלא. הוא תיאר את הרו כקורבן של הפרקליטות על מנת להרשיע את נתניהו, והרו השיב בחיוב לטענה. 

מתן וסרמן

הרו: "ראיתי את מילצ'ן מביא לנתניהו סיגרים רק פעם אחת"

עד המדינה טען כי ראה את מילצ'ן מביא לנתניה סיגרים פעם אחת בלבד. עורך הדין חדד הציג את הסכם עד המדינה עליו חתם כסחיטה באיומים. 

מתן וסרמן
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל פלאש 90

הרו מאשר כי עישון הסיגרים של נתניהו לא החל עת הגעתו לתפקיד ראש הממשלה

עו"ד חדד שואל את הרו: "אשר לי שעישון הסיגרים של נתניהו לא החל עת הגעתו לראש הממשלה". הרו מאשר. לאחר מכן הרו נשאל בחקירה האם היו תקופות בהם נתניהו לא עישן סיגרים, הרו ענה בחקירה: "לא ממש".

חדד: "הראו לך הרבה פעמים שהזיכרון שלך משתנה, לא חושב שזה בגלל שאתה משקר אלא הזיכרון משתנה בגלל העיתון ועם הזמן". מאוחר יותר בחקירה אמר הרו: "הייתה לו בעיה רפואית באף, יכול להיות שהוא עישן פחות אני פשוט לא זוכר".

מתן וסרמן
ארנון מילצ'ן צילום: פלאש 90

הרו: "מילצ'ן היה מהמעגל הכי קרוב לנתניהו"

עו"ד חדד: "נחשפת לשיחות בין שרה למילצ'ן ונתניהו למילצ'ן. ידעת שיש קשר עם משפחות". הרו: "יודע שהיו מפגשי משפחות לא זוכר מקרים ספציפיים. לא הייתי שותף לשיחות ביניהם אבל בהחלט מילצ'ן היה מהמעגל הכי קרוב".

עו"ד חדד אמר להרו כי מילצ'ן עזר לנתניהו בעניינים פוליטיים וגם וכן גם לפרס ולכניסת ברק לקואליציה של נתניהו. עו"ד חדד סיפר כי מילצ'ן הגדיר עצמו כימין כלכלי ושלום כלכלי וניסה לסייע עם הפלסטינים. הרו אישר.

מתן וסרמן
ארי הרו צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

הרו אישר שהקשר בין מילצ'ן לנתניהו התחזק לאחר כהונתו של האחרון בעבר באופוזציה

התחיל הדיון עם המשך עדותו של ארי הרו, עו"ד עמית חדד חוקר אותו ושואל בפתח הדברים: "דיברנו על פגישת אלקין ויריב לוין, תאשר לי שבפגישה איתם ראש הממשלה אמר להם שהוא קיבל גיבוי של נוני מוזס. כלומר זה לא הוסתר מהם?". הרו "זה נאמר כן".

עו"ד חדד: "חברי אמר שיש ראיות על מה שהציעו בוועדת שרים לחקיקה. אני מציג לך נייר שמייצג את הסטייט אוף מיינד של הלשכה, של פרח לרנר (שימשה כיועצת של ראש הממשלה). היא חושבת שיש 6,7 בעד 5 נגד וסער מתלבט, אז המחשבה הייתה שיש רוב בעד חוק ישראל היום. חדד תאשר לי שבין נתניהו למילצ'ן היה קשר כשנתניהו גם היה ראש האופוזיציה". הרו אישר הגדיר זאת כקשר ישן, אך אישר לאחר מכן שראה קשר תדיר קרוב.

מתן וסרמן