עדכונים חיים

צמצום עילת הסבירות: הדיון בכנסת התחדש | שידור חי

ועדת החוקה שבה גם הבוקר לצורך הכנת הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות לקריאה שנייה ושלישית, זאת לאחר שהמשנה ליועצת המשפטית לממשלה כינה אותה אמש "הצעה קיצונית ביותר"

יריב לוין, שמחה רוטמן בוועדת חוקה, חוק ומשפט יריב לוין, שמחה רוטמן בוועדת חוקה, חוק ומשפט (צילום: מרק ישראל סלם)

ועדת החוקה שבה גם הבוקר (חמישי) לצורך הכנת הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות לקריאה שנייה ושלישית, זאת לאחר שהמשנה ליועצת המשפטית לממשלה כינה אותה אמש "הצעה קיצונית ביותר".

"ריכוך" לעילת הסבירות? זה מה שהקואליציה מתכוונת להביא לקריאה שנייה ושלישית
לאחר ההצבעה במליאה: מהי עילת הסבירות ומהן ההשלכות של צמצומה?

הנוסח של חוק עילת הסבירות, שעבר בקריאה ראשונה השבוע במשכן הכנסת, שונה מהחוק שהקואליציה מתכננת להעביר בקריאה שנייה ושלישית.

בחוק נכתב: "על אף האמור בחוק-יסוד זה, מי שבידו סמכות שפיטה על פי דין, לרבות בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, לא ידון ולא ייתן צו נגד הממשלה, ראש הממשלה, שר משריה, או נבחר ציבור אחר כפי שייקבע בחוק, בענייו סבירות החלטתם".

ל"מעריב" נודע כי בכוונת הקואליציה להסיר את הקטע המודגש בנוסח המצורף, אשר מאפשר לקבוע בחוק רגיל אילו עוד נבחרי ציבור ייפטרו מעילת הסבירות. כך, הפטור מעילת הסבירות יחול רק על ממשלה, ראש ממשלה ושרי הממשלה.

יוליה מלינובסקי: "זה לא רק מינויים, זה הרבה יותר עמוק"

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי אמרה בוועדה, באשר לדיון בהצעת החוק לצמצום עילת הסבירות: "זה לא רק מדיניות, לא רק מינויים, זה הרבה יותר עמוק, אני מבינה את הרצון של הממשלה להוביל מדיניות, אבל פה זה הופך להיות שימוש פוליטי, ושימוש רע בסמכויות ובכוח השלטוני, אם בודקים את הנוסח החדש שאתמול הפצתם לעומק זה פותח לנו אופקים חדשים, לאן זה יכול להגיע? זה גם אי קבלה של המלצות ועדות איתור לתפקידים בכירים, זו גם אי קבלת החלטות של מכרזים מקצועיים, יש בזה תוהו ובוהו כפי שאני רואה את זה". 

מעריב אונליין
עובדות חשובות


  • עובדות חשובות 1