יעקב עמידרור, לשעבר ראש המל"ל, שוחח הערב (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM, על הירי לעבר ישראל לאחר מותו של המחבל חאדר עדנאן בכלא הישראלי, לאחר שביתת רעב שביצע. "זה הבסיס לאירוע", התייחס למותו של עדנאן והוסיף: "הוא לא קשור לממשלה ולתגובות, אלא לצורך של הג'יהאד האסלאמי להראות שהוא דואג לחייליו בכלא. אף על פי ששמעתי תגובה של אשתו של המחבל והיא אמרה 'לא דאגתם לו כל חייו בכלא'". 

תושב שדרות שביתו נפגע במטח: "ילדיי היו בבית, בנס אין פצועים"
מטח לשדרות ולעוטף עזה, נתין זר נפצע קשה מרסיסים באתר בנייה

עוד הוסיף כי "הם חייבים להראות שמישהו מהם הלך לעולמו בכלא והם לא שותקים. אני לא חושב שההבדל הוא בממשלה, ההבדל הוא במה שקורה במדינת ישראל. כל אויבנו מסתכלים מבחוץ, הם רואים את תנועת איום הסירוב, והם מבינים שמשהו עמוק פה נשבר. אף אחד לא השתמש בכלי הזה שלא נשרת, ופה פעם ראשונה יש קבוצה גדולה וחשובה שמשתמשת באיום הזה. אין ספק שאויבנו מסתכלים ואומרים 'אולי זה הרגע לנפילת מדינת ישראל'".

הוא תקף חלק מהמוחים נגד הרפורמה המשפטית: "מה שנוגע למדינת ישראל, שני השנויים המשמעותיים, הם העובדה שאצלנו הקרע הפנימי נוגע בקודש הקודשים שאף פעם לא נגענו בו, נזהרנו לא לגעת, ופה יש קבוצה של אנשים, שההחלטה שלהם לגעת בזה, הם פגעו קשה מאוד בהרתעה של מדינת ישראל והביאו תקוות גדולות לאויבנו. עצם העובדה שקבוצה של ישראלים אמרה 'אנחנו לא נשרת', היו כאלה שאמרו במפורש 'לא נתקוף באיראן', נקראת אחרת על ידי אויבנו".

עוד הוא ציין כי "אני חושב שזה בעיקר האירוע הפנימי של תנועת הסירוב וההבנה של הסביבה שארה"ב לא מחוייבת כמו קודם, לא רק לישראל אלא בכלל למזרח התיכון. שתי תופעות שליליות". עמידרור שלל את האפשרות של פרוץ מלחמה בעתיד הנראה לעין: "אף אחד לא מדבר על מלחמה, לא חושב על מלחמה, לא דוחף למלחמה. הכול עקיצות הדדיות, לא איראן, לא חיזבאללה, לא הג'יהאד ולא חמאס רוצה מלחמה מול ישראל וגם ישראל לא רוצה מלחמה כזו. זה לא אומר שאי אפשר יהיה להידרדר אליה באיזה חוסר מחשבה או בטעות שמישהו יעשה, אבל לאף אחד מהצדדים אין אינטרסים למלחמה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm.