מבצע "מגן וחץ": שעות לאחר כניסתה של הפסקת האש לתוקף הלילה (ראשון), התייחס ראש עיריית שדרות לתחושותיו בסיום הלחימה בעזה. "לא ראיתי היום ילדים ישנים על מזרנים בממ"ד", אמר בשיחה עם ענת דוידוב וניסים משעל בתוכניתם ב-103FM. "מפה הדברים יכולים רק להשתפר".

חוזרים לשגרה: פיקוד העורף הודיע - הוסרו כל ההגבלות ברחבי הארץ
ניצל לפני יומיים: מי הבכיר החמישי של הג'יהאד שחוסל? צפו בתיעוד
הצלחה מול הג'יהאד? "המבצע מותיר אותנו עם שאלות אסטרטגיות גדולות"

"עברנו חמישה ימים מאוד מורכבים וקשים ברמה האישית, אבל סוף סוף אנחנו רואים שפוגעים באויבים שלנו", אמר דוידי וקרא לממשלה לאמץ את מדיניות החיסולים הממוקדים: "אבוי לנו אם נחזור למדיניות שקדמה למבצע הזה. אם צריך לחסל ולפגוע בהם, עדיף להקדים תרופה למכה".

בתוך כך, גם ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני, התייחס למצב הבוקר בעוטף עזה. "לא פשוט לחזור מהמצב הזה. יש לנו הרבה יישובים שיחד עם המדינה, הרחקנו אותם מפה", אמר בשיחה עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM. "יש אנשים שעזבו לבד, ועכשיו כולם מתחילים לחזור בשמחה הביתה. אלה תהליכים מיוחדים שאנחנו צריכים לעשות גם למורים, גם לתלמידים, גם לכלל האוכלוסייה".

בריאיון הביע ירקוני ספק ביעילות המבצע האחרון לטווח הארוך. "כל מי שבא לגור פה, אני לא מבטיח לו שיהיה שלום. אני אומר לו שיהיו פה סבבים", אמר והוסיף: "המטרה שלי בינתיים ושל מדינת ישראל היא להרחיק סבב מסבב. לחזור לשלוש-ארבע שנים בלי סבבים. אני מקווה ושואף לשנתיים של שקט אחרי הסבב הזה, הלוואי שאני אהיה צודק".

ירקוני התייחס גם למדיניות הרחבה מול שלטון החמאס ברצועת עזה, והדגיש כי הפיתרון צריך להתנהל גם במישור המדיני. "אני לא חושב שהיום נכון להיכנס לעזה. אני לא חושב שיש היום פתרון לעזה. אי אפשר לזרוק אותם למים, ואנחנו גם לא נלך מפה, ואני לא חושב שאנחנו מסוגלים להחליט מי יהיה השליט שם", אמר, "אנחנו צריכים להרתיע, מצד אחד. מצד שני, לתת את הגזר שיהיה להם מה להפסיד. אל תגידו לי שזה לא עובד, זה הדבר היחיד שיכול לעבוד. זו התקווה שלנו".