בחמישי האחרון נתלו ברחבי יהודה ושומרון שלטים המביעים ביקורת חריפה כלפי מפקד פיקוד המרכז אלוף יהודה פוקס, זאת כחלק מקמפיין של מתנחלים הזועמים על פינוי מאחזים בלתי חוקיים על ידי כוחות הביטחון.

לאחר ביטול חוק ההתנתקות: אלוף פיקוד מרכז חתם על צו המתיר שהייה בחומש

מפקד פיקוד מרכז וראש אגף המבצעים לשעבר, אלוף (מיל') ניצן אלון, שוחח היום (ראשון) עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM והתייחס לדברים: "זה קורה כתוצאה מהפעלת לחץ באופן ציני, הן על הדרג הצבאי והן על הדרג המדיני, מפוליטיקאים מקומיים בשטח שרוצים לקדם את מטרותיהם גם האישיות וגם הציבוריות. אותם אנשים, או חלקם, שפעלו נגדי, נמצאים היו בתפקידים שונים במשרדי הממשלה. אני לא ייחסתי לזה משקל, אני ידעתי שאני עושה את תפקידי נאמנה, גם בהתאם לחוק וגם בהתאם למשימה העיקרית שלי שזה להגן על התושבים שם וגם על כל תושבי מדינת ישראל". 

עוד ציין את מטרת המחאה נגד האלוף פוקס, לטענתו: ״הם רוצים ליצור לחץ, היו מספר פינויים בתקופה האחרונה, כל הפינויים של מאחזים בלתי חוקיים האלה שנעשו בפיקוד מרכז, זה נעשה כתוצאה מכך שהוקמו מאחזים בלתי חוקיים, בדרך כלל זה קורה גם על קרקע פרטית פלסטינית. והאלוף פוקס, ובעיקר הכוחות שתחתיו, פועלים על מנת לשמור על החוק והסדר ועל היציבות הביטחונית וצריך לזכור שיום ולילה הם פועלים לסיכול טרור ולהגנה על אותם תושבים״.

מודעות הענק נגד יהודה פוקס (צילום: ללא קרדיט)
מודעות הענק נגד יהודה פוקס (צילום: ללא קרדיט)

״משתמשים ביהודה פוקס אולי כדי לטעון טענות נגד ראש הממשלה או שר הביטחון ויותר נוח לתקוף אותו לייצר איזה שהוא לחץ בתוך הקואליציה על אי ההסכמות ועל ההסכמות שיש בה. אבל צריך לזכור, אני רגע אתייחס לגופו של עניין, החזרה הזאתי או האישור של יהודים להיכנס לחומש הצריך את פיקוד מרכז להציב הרבה כוחות שמה, להיכנס לאזור שהוא בין המרחב של שכם למרחב של ג׳נין, מקום שאין בו התיישבות יהודית קבועה, וכל האבטחה שמה תבוא על חשבון דברים אחרים. כולל הכוחות שצריכים להיות בחווארה ולשמור על הציר הזה מפני פיגועים, ובעוד מקומות אחרים״. 

בהמשך, שיתף:  ״יהוא היה מח״ט אצלי בגזרה ואני מכיר אותו היטב, קצין משכמו ומעלה. יהודה פוקס גם גדל בבית עם ציון דתי, אפילו דתי מאוד, אני חושב שיש לו הרבה מאוד כבוד והערכה למסורת ישראל, יש לו זיקה ארוכה ליהודה ושומרון, אבל הזיקה הזאת לא צריכה להיות מתורגמת לפעולות צבאיות שהן בניגוד לחוק ובניגוד להגיון הביטחוני״ 

לבסוף, הביע חשש מהשפעת הלחצים על במפקדים הנמצאים בשטח: ״אני חושב שמול אלוף הפיקוד הלחץ הזה מאוד לא אפקטיבי. אבל יש גם לחץ כזה על חלקי שטח זוטרים יותר, בעיקר על מח״טים, שהם עושים את המלאכה בכל אחד מהמרחבים ביום יום, ואני חושש שהלחץ הזה משפיע עליהם, ובשנים האחרונות יותר מבשנים עברו״.

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm