פרשן מעריב טל לב רם התייחס הבוקר (שני) לפעילות צה"ל במחנה הפליטים בלאטה בשכם, שבו נהרגו שלושה פלסטינים החשודים במעורבות בפעילות טרור. "גורמי הצבא אומרים שמי שנהרג היה מוכר כפעיל טרור", אמר בשיחה עם ענת דוידוב וגדעון אוקו בתוכניתם "שבע תשע" ב-103FM. "המטרה של המבצע הייתה בעיקר לפעול בתוך המחנה, לפוצץ מעבדות נשק ולהחרים נשק. לא היה מדובר בפעילות מעצרים".

פורקים ממסחרית לבנה עם נשקים שלופים - ומסתערים: תיעוד מפעילות צה"ל בג'נין | צפו
פיגוע דריסה בחווארה: לוחם צה"ל נפצע קל, מרדף אחרי המחבל
נתוני המתגייסים לקרבי: דימונה מנצחת בפריפריה, ואיפה ממוקמת ת"א?

לדבריו, פעילות זאת במחנה הפליטים הייתה מתכוננת, ולא היוותה תגובה לפעילות פלסטינית. "אין קשר בין הפעילות לבין פיגוע הדריסה בחווארה. האירוע הסתיים, נדמה לי שיש פה גם מסר מסוים, האמירה לצד השני 'אנחנו נפעל בכל מקום ובכל זמן'".

לב רם התייחס גם לנתוני הגיוס שפורסמו אתמול. "גם השנה הנתונים שוברים הרבה סטיגמות על מי משרת ומי לא", אמר. "יש הלימה מאוד ברורה בין חוזק היישוב, העיר, הרשות המקומית, לבין מקומה במעמדה באותן נתונים של צה"ל. למשל, צפון תל אביב, שנוטים להכפיש אותם ולהגיד שהם לא משרתים, עשו פילוח ספציפי, 82% מהבנים מתגייסים לצבא. אנחנו מדברים לעומת 67% מכלל החברה הישראלית".

למרות הנתונים המעודדים, הוא מעיר: "בירושלים יש שיעורים גבוהים של לוחמים, אבל מעט קצינים ומקצועות טכנולוגיים, זה מעיד על פערים חברתיים ברורים".