בישראל בירכו את החלטת הפרלמנט הגרמני לאשר את עסקת החץ עם ישראל. גורם בטחוני מסר כי "מדובר בשלב מאוד משמעותי בדרך לעסקת הענק, שלב אחרון למעשה לפני האישור האמריקאי הנדרש".

החזית החמה: פלישת רוסיה לאוקראינה האיצה את מגמת ההתחמשות של גרמניה
צפו בתיעוד מניסוי היירוט המוצלח של מערכת הנשק "חץ 2"

בישראל מעריכים כה האמריקאים יאשרו את העסקה כבר בחודשים הקרובים, מאחר וועדת התקציבים של הפרלמנט הגרמני אישרה למעשה את ההתחייבות הגרמנית לביצוע הפעילות והצעדים הנדרשים ליישום עסקת הרכש של מערכת ההגנה הישראלית.

בעקבות המלחמה באוקראינה והתוקפנות הרוסית באזור, שינתה גרמניה באופן דרמטי את השקעתה בתקציב הביטחון וברכש אמצעי לחימה הגנתיים והתקפיים. המלחמה באירופה והשינוי האסטרטגי- תפיסתי במדינות באירופה בכל הקשור להתעצמות צבאית ובראשן גרמניה היא אחד הגורמים המרכזיים לכך שהיקף הייצוא הביטחוני חצה באופן תקדימי בשנה החולפת את ה-12 מיליארד דולר. כאשר כ- 30 אחוזים מהיקף סכום העסקאות הוא מול מדינות אירופה. מדובר בעסקת ענק כאשר גרמניה צפויה לשלם סכום של יותר מארבעה מיליארד יורו עבור מערכת החץ 3.

במשרד הביטחון אומרים כי הצוותים המקצועיים בראשות מנכ״ל משרד הביטחון אייל זמיר ממשכים בעבודה משותפת מול הגורמים הגרמנים הרלוונטים על מנת להגיע לסיכום סופי של פרטי ההסכם. כאשר במקביל נמשכים המגעים גם עם הממשל האמריקאי לצורך אישור המכירה הנדרש. בתחילת השבוע הבא יפתח הסלון האווירי הגדול בצרפת, שר הביטחון יואב גלנט יגיע אליו וינאם באירוע הפתיחה של הביתן הישראלי.