יו"ר תנועת 'מפקדים למען ביטחון ישראל', האלוף במיל' מתן וילנאי, התראיין הבוקר (שלישי) בתוכניתו של יואב מינץ ב104.5FM, וקרא לנתניהו במכתבו לעצור את חקיקת ההפיכה ולהתמקד בביטחון המדינה: "ממשלת ישראל זנחה לחלוטין את נושא איראן".

כמאה יוצאי יחידות דובדבן ושמשון: "במידה ונקרא למילואים לא נתנדב"

"אני מזהיר ואני שייך לדור הזה ולפני 50 שנה ומבחינתי זה היה אתמול ואנחנו לא מוכנים שהתפרעות בתחום הביטחון תוך שקרים באופן חופשי ואני כבר לא מדבר על עילת ההסתברות, שעברה אתמול וזה בעצם השלב הראשון של מעבר ישראל לדיקטטורה", אומר היו"ר. "אני מעלה במכתב הזה חמש עד שש נקודות ביטחוניות, נוגעות גם לצפון, המיליארדים שמופנים לחרדים, והפרוטות שמופנות להכנת מדינת ישראל בכלל והצפון בפרט, למלחמה, כאשר תפרוץ".

כאשר נשאל לגבי התפתחות החזית עם חיזבאללה בצפון השיב: "איראן נמצאת מאחורי הדברים האלה וממשלת ישראל זנחה לחלוטין את נושא איראן. מזכיר לך את השנים הקודמות שראש הממשלה הנוכחי דיבר רק על איראן. הם עשו טעות איומה דרך הסכם שאובמה חתם. היום כל העולם אומר שזו הטעות האסטרטגית של המאה-20. במה הממשלה עוסקת? הרפורמה המשפטית".

על האמרה שחיזבאללה מאתגר את ישראל ברמה יומיומית למערכה מתמשכת ולשינוי המציאות הגיב: "ולא לבד. יש ביהודה ושומרון מצב מסובך כפי שתמיד היה. אבל יש שם שני שרי ביטחון. שר אחד יואב גלנט שמנסה לעשות את תפקידו פחות או יותר בצורה סבירה. השר היחיד שמתאים לתפקיד. כל השרים האחרים נבחרו תוך הקפדה שחס וחלילה לא יתאימו לתפקידם. ושר שני משיחי מסתובב שם ואחרי זה מתפלאים שיש מתח בשטחים".

כאשר נשאל מהו דורש באופן מיידי מראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "אני דורש לעצור את השגעון שהממשלה נמצאת בו עכשיו כאחוזת אימה. היא לא דיברה לפני זה. היא סיפרה שתטפל ביוקר המחיה, היא סיפרה שתטפל בביטחון אבל הם  אמרו אחד על השני "שקרן". לא אכפת לי שיריבו אבל ברגע שזה פוגע בביטחון המדינה, התנועה שלנו מרימה דגל - עד כאן!".

עוד הוסיף היו"ר דברים בנושא השחיקה הביטחונית הקיימת: "אני איש אופטימי מציד ועברתי את מלחמות ישראל, תמיד במקומות הנכונים שצריך להיות, לא הייתי מוטרד כולל בימים הכי קשים של יום הכיפורים 73, כפי שאני מוטרד כרגע. ממש מוטרד. זו פגיעה קשה במוראל הישראלי. בהתגייסות ביחד, זה סוד עוצמתנו, אני מאד מוטרד מזה. יש שרים שלא מבינים, הם די בורים ועמי הארצות אבל מראש הממשלה אני דורש להבין את זה. אם לא יבלמו את הטירוף הזה, הם מדרדרים אותנו לעברי פי פחת מבחינת הביטחון".

כשנשאל עד כמה הוא מוטרד מנושא הסרבנות ציין: "קודם כל, שרות ביחידות השדה במילואים הוא התנדבות. נכון יש חוק שרות ביטחון אבל זה התנדבות. האנשים האלה מלח הארץ. בן אדם עוזב את העבודה שלושה חודשים לצורך הענין. זאת התנדבות מכל בחינה שהיא. מקובל בעולם כולו מרי אזרחי ויש ארועים שמרי אזרחי קבע והרבה מדינות תמכו בו בגיאורגיה. היו מקומות שזה נכשל כמו בהונגריה שמישהו רוצה שנראה כמותם. יש לגיטימציה למרי אזרחי ואנחנו מציינים שיש לנו שני קווים ברורים: קו אחד אין אלימות וקו שני אין מעבר על החוק. הטייסים בתבונה רבה כי הם טייסים, מתלבטים בענין הזה ומדגישים שברגע שהמדינה תהיה דיקטטורה והחל מהלילה היא כבר דיקטטורה, בגלל חבורה קטנה של ליצנים של ממשלת ישראל, שכל החלטה שלהם לא תהיה תחת ביקורת. אף אחד לא יכול למתוח עליהם על כל שטות שבעולם ואני כבר מתחיל לראות את השטויות הראשונות. לכן טייסים ולוחמים אחרים ברגע שיקבלו פקודה לא לגיטימית, אנחנו זוכרים את כפר קאסם ב-1956.אנחנו הצבא היחידי בעולם שמחנך שברגע יש פקודה בלתי לגיטימית בעליל. איך אתה מזהה שהפקודה בלתי חוקית בעליל? דגל שחור מונף".

בסיום הדברים, הביע את ציפייתו הנמוכה מאוד מתגובת ראש הממשלה למכתבו: "הוא לא יגיב, אין לו שום כוונה להגיב".