אלוף (מיל') גרשון הכהן ("הביטחוניסטים") שוחח היום (שלישי) עם יואב מינץ בתוכנית "קפאין" ברדיו צפון 104.5fm על המתיחות הביטחונית ועל הביקורת כלפי תפקוד צה"ל ביהודה ושומרון. 

ראש אמ"ן לשעבר מזהיר: "הביקורת על ראשי מערכת הביטחון - חמורה ומסוכנת"
בכירי מערכת הביטחון לשעבר תוקפים: "הממשלה מתפקדת כמאפיה"
 
גרשון הכהן התייחס לאמירותיהם של אלוף (מיל') דני יתום ואלוף פיקוד מרכז שהתייחסו לסכנת תחילתה של אינתיפאדה שלישית: "השאלה היא: איך יבוא וממי יבוא, אירוע של אינתיפאדה שלישית. יש להניח שזה לא יגיע מאלה שלא רוצים בזה, היהודים. בין היתר מה מונע אינתיפאדה שלישית מהסוג של התפרצות המונית? העובדה שמעל 150 אלף פועלים יוצאים יום יום לעבודה בישראל וגם מחוץ לישראל ביהודה ושומרון ועוד עשרות אלפים עובדים באזורי תעשיה ובינוי בתוך יהודה ושומרון. כל פועל כזה, מעסיק בית אב של 10 נפשות. זאת אומרת, הכלכלה מושתתת על כאלה שבבוקר צריכים לצאת לעבודה ובתבונה רבה מערכת הביטחון מנסה בכל דרך לשמר את השגרה של העבודה".



על הטענה לפיה נערי גבעות מקבלים גיבוי מגורמים פוליטיים, מה שעלול ליצור חיכוכים אלימים שיאלצו את צה"ל להתערב ולהגן באופן טבעי על האוכלוסייה היהודית, אמר: "הסיפור בתוך המרחב הפתוח בתוך יהודה ושומרון, התפתח מאד. מדברים על נערי גבעות, קודם כל לא ברור כמה יש. מישהו שעשה עכשיו מחקר דוקטורט ואומר שאין יותר מ-120. אין לזה הגדרה. לא כל אחד עם כיפה ופאות זה נער גבעות. יש גם עשרות חוות מרעה מאושרות שעלו בהסכמה עם אלוף פיקוד המרכז ומשרתות את האינטרסים הביטחוניים של המרחב והאנשים הצעירים שנמצאים שם משרתים את האינטרסים באחזקת שטח שהוא אדמות מדינה ואלה עסוקים יום יום במרעה ועבודות בסיסיות לגיטימיות הם לא עושים צרות".

"מפקד פיקוד המרכז מקבל ביקורת שזוהי טעות של אלה שמביעים אותה כי בעת הזאת אסור לצבוע את צה"ל בביקורת שהיא פוליטית", הוסיף הכהן. "מנסים להכניס את צה"ל לתוך ליבה של תבערה פוליטית ששוטפת את המדינה. אל תכניס ואת היד לתוך הטלטלה הזאת. צריך להגיד להם: "דיר באלקום! אתם זקוקים לצה"ל אתם חיים בחסות צה"ל יום יום. תנו כבוד!" אבל מעבר לזה חייבת להיות אמירה ברורה של ההנהגה הפוליטית וצה"ל מערכת הביטחון, שב"כ בוודאי. לחזור ל-1920, למה בן גוריון סגר את ארגון השומר? כי מתחילה תקופה חדשה של מנדט בריטי ובן גוריון מבין שהוא צריך שליטה מוחלטת בהפעלת הכוח".

"זה מתחבר לתקופה הנוכחית בצורה מאד בסיסית", הסביר. "מי שלא מצליח לשלוט בהפעלת הכוח זה אבו מאזן והרשות הפלשתינית. אסור למדינת ישראל להגיע למצב שהמערכת הפלשתינית ששם אין שליטה בהפעלת הכוח. מדינה בקריסה. הפיקוח והנשק לא נמצאים רק בידי הריבון. אסור שזה יקרה גם לנו. מה שבן גוריון ידע כבר אז ללא פשרות, צריך לקבוע גם כאן. אין לי מידע ואני לא יכול לומר שאנשים כמו בן גביר וסמוטריץ' מעודדים פעילות של מליציות. חס ושלום אם יש שמץ של אמת בדבר הזה. אבל פה צריכה להיות אמירה עקרונית שמוסכמת מקיר לקיר. הפעלת כוח רק בידי המערכת שמותר לה להפעיל כוח בהרשאה של המדינה וזה אומר גם בישובים שנותנים נשק במסגרת הגנה עצמית. הפעולות היזומות כמו שהיה אחרי ההלווייה בשילה, זה בוודאי פעולה חמורה ביותר שמביאה נזק חמור למדינת ישראל ולמתיישבים וצריך את זה לדכא. לא טוב לאף אחד מאלה שרוצים פה את טובת הציונות".

כשנשאל האם אנחנו קרובים יותר להתלקחות ביהודה ושמרון או בחזית מול חיזבאללה, השיב: "קודם כל מה שיש מול חיזבאללה זה שליט, נסראללה, ששולט בצורה מוחלטת בכל פעולה קטנה של המערכת שבה הוא שולט. שם יכולה להיות התדרדרות. יכול להיות מצב שנסראללה אומר: 'יצא לי משליטה' אבל הוא שולט! אם יש תקרית ויש פתיחה באש היא תחת שליטה והיא יכולה להיסגר בשליטה שלו. ביהודה ושומרון אין שליטה כזאת. יש פחות מרסנים ביהודה ושומרון. הרשות הפלשתינית איננה גורם מרסן, זה מה שקורה בג'נין. צה"ל הוא המרסן בפעילות שלו".