מני שוויקה מזרחי הוא חייל בודד שעלה ממקסיקו במטרה להתגייס לצבא, למרות התנגדותם הנחרצת של הוריו החרדים. בשל הלחצים הכבדים והקשיים שעמדו בדרכו, פנה מני לעמותת עושי חיל כדי שיעזרו לו להגיע לארץ להתגייס. העמותה עזרה למני ושיכנה אותו בדירה בלוד ע"ש רב־סרן בר פלח ז"ל, יחד עם חיילים בודדים נוספים.

"צעירים חטפו מכות מהחיילים, סיימו בבי"ח": בכפר קאסם זועמים על התקרית החריגה
סימן לדאגה? "חוק הגיוס במתכונתו הנוכחית יביא להחרפת המשבר בצה"ל"

בעקבות סדרת שיחות של יו"ר העמותה אהרן גרנות עם אב המשפחה, הם השלימו עם רעיון הגיוס, שינו לחלוטין את דעתם וביקשו להגיע לישראל להפתיע את בנם בטקס ההשבעה עם סיום טירונות בחיל ההנדסה הקרבית. המג"ד סא"ל מתן לוי התלהב מאוד, והחליט שהם יגיעו לחזרה הגנרלית כדי שבטקס עצמו ההורים יוכלו להיות עם החייל, כמו הוריהם של שאר החיילים. 

ואכן, ביום חמישי האחרון התקיימה החזרה הגנרלית באנדרטת חיל הנדסה בחולדה, כאשר החייל הופתע על ידי משפחתו בטקס ההשבעה לקול מחיאות הכפיים של חבריו ליחידה. אביו של מני פתח בריצה מהירה לעבר בנו, כשמאחוריו צועדות אמו ואחותו ההרה עם חולצות "אני האמא של החייל הכי טוב" ו"אני האחות של החייל הכי טוב", בהתאמה.

עמותת עושי חיל הוקמה על ידי אהרן גרנות כדי לתת מענה משפחתי מלא לחיילים מרקע חרדי שגורשו ממשפחותיהם. היא קיימת שבע שנים, ומטפלת ב־83 חיילים וחיילות ו־250 בוגרים ב־24 דירות ב־11 סניפים. 

בתוך כך, ביום חמישי התקיים בראשון לציון גם טקס הנחת אבן פינה לבית סבן, המיועד לחיילים בודדים וייבנה על ידי האגודה למען החייל בתמיכת הקרן לידידות, ארגון ידידי צה״ל בארה״ב (FIDF) ועיריית ראשון לציון. הבית ייתן מענה ללמעלה מ־220 חיילים בודדים ב־56 דירות.

ראש אכ"א, אלוף יניב עשור, אמר באירוע: "אין דבר כזה חייל בודד, לא בצה״ל ולא בחברה הישראלית. נמשיך לעטוף אותם באהבה, שהיא הרבה יותר גדולה מקירות הבניין שנבנה כאן היום".