בהמשך לאירועי היום (ראשון) בהם גדוד אל-עיאש, המשויך לזרוע הצבאית של חמאס, פרסם תיעוד ובו ניסיון שיגור של רקטה מאזור ג'נין לעבר היישוב רם-און שבמועצה האזורית גלבוע - ראש המועצה עובד נור מגיב ודורש שתוקם מערכת ״כיפת ברזל״ שתגן על התושבים באזור. התיעוד הנוכחי מגיע כשבועיים לאחר הפעם הקודמת שבה הכריז הגדוד כי שיגר רקטה מאזור ג׳נין לעבר שטח ישראל. כזכור, זו הפעם השביעית שיש ניסיונות לשגר ירי רקטי מאזור ג׳נין אל עבר המועצה האזורית גלבוע. 

הפלסטינים טוענים: בוצע ניסיון שיגור רקטה לעבר יישוב בגלבוע
אירוע חריג: נכשל ניסיון שיגור רקטה מאזור ג'נין לישראל | צפו

״אמנם כל ניסיונות השיגור מג׳נין נכשלו - אך אנחנו דואגים שלבסוף הם יצליחו״, מביע את חששותיו ראש המועצה האזורית ״גלבוע״ עובד נור. ״כפי שחזרתי ואמרתי בעבר, יש הכרח משמעותי ודחוף בתגבור אמצעי ביטחון ומיגון הנדרשים ליישובי הגלבוע בכלל, ולסמוכי הגדר בפרט. האזרחים של הגלבוע צריכים לקבל הגנה בדיוק כמו שאר אזרחי מדינת ישראל, והדרישה שלי היא שיפרסו באזורנו ״כיפת ברזל״ שתגן על התושבים״. 

״מעבר ל״כיפת ברזל״ - ברגע שתהיה הרתעה חזקה יותר פעילות יזומה באזור ג׳נין, המחבלים יפחדו לפגוע בנו. כבר שלוש שנים שאנחנו, צה״ל והשב״כ מתריעים בפני ממשלת ישראל על הידרדרות המצב הביטחוני באזור, ועל כך שיש להגביר את ההרתעה כדי שלא תהיה מוטיבציה או אומץ לפגוע בתושבים״. 

״לצערי, יש מיעוט קטן וקיצוני שרוצה לפגוע בנו כל הזמן ואסור להיות אדישים לכך״, הוא מוסיף. ״אזור הגלבוע הוא כל כך פסטורלי ונעים - אך כשקורה אירוע כזה הוא לפתע מפר את השלווה ומוביל לחרדה בקרב תושבים רבים. ברגע שתהיה כיפת ברזל על רכס הגלבוע, באופן שתשמור על הקו בינינו לבין ג׳נין - נהיה הרבה יותר רגועים וגם מוגנים״, הוא טוען. 

מדובר צה״ל נמסר על תיעוד השיגור היום: ״בוצע שיגור כושל של רקטה מאולתרת לפני זמן קצר במרחב חטיבת מנשה. המשגר אותר בשטח פלסטיני בסמוך לכפר סילת א-חרתיה״.