שר הביטחון יואב גלנט נאם הערב (רביעי) בעצרת הממלכתית לציון 50 שנה למלחמת יום כיפור והתייחס למתיחות הביטחונית בגבול עזה: "הערב הזה, חשוב שנזכיר לגורמי הטרור בעזה את יחסי הכוחות האמיתיים בין צה"ל לבין חמאס ושותפיו, איננו רוצים בהסלמה ואיננו שואפים ללחימה, אבל  אם נגיע למצב בו נדרש לפעול, יהווה מבצע 'מגן וחץ', תזכורת עבור כל גורם טרור באשר ליכולותיה של מערכת הביטחון״.

השר גלנט הוסיף: "אם יפגעו אזרחי ישראל או חיילי צה"ל, לא נהסס להפעיל את מלוא העוצמה העומדת לרשותנו, כדי להבטיח את ביטחונם של האזרחים, ולהשיב את השקט לגזרה". 

עוד ציין גלנט: "מעל כל האתגרים איתם אנו מתמודדים בגבולותינו, ניצב איום חדש ומסוכן העולה ממזרח. 1,500 קילומטרים מזרחה ממדינת ישראל מפתחת איראן יכולת גרעינית צבאית וכלי נשק שיאפשרו  את נשיאתה של פצצה גרעינית לכיוון מדינת ישראל. זהו האתגר הניצב בראש סדר העדיפויות של מערכת הביטחון. אנו פועלים בנחישות כדי להבטיח שלא יצלח".

גלנט והלוי בסיור בגבול לבנון השנה (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
גלנט והלוי בסיור בגבול לבנון השנה (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

על רקע המאמצים להגיע להסכם נורמליזציה עם סעודיה אמר: "ולמרות זאת, מבין העננים הקודרים מפציעה גם קרן של אופטימיות - מדינה ערבית מרכזית רבת משמעות - סעודיה, עושה צעדים של ממש יחד עם בעלת בריתנו הגדולה ארה"ב על מנת להביא לנורמליזציה ביחסיה עם מדינת ישראל. זו הזדמנות הטומנת בתוכה אפשרות לעצב מציאות אזורית חדשה, ולהביא לסיומו של מרבית הסכסוך הישראלי-ערבי, ואולי גם הגעה לנורמליזציה עם מדינות מוסלמיות נוספות".

"לפיכך, ניצבים בפנינו שלושה נושאים אסטרטגיים-ביטחוניים רבי חשיבות: הראשון והמידי - הבטחת ביטחון אזרחי ישראל בגבולותינו ובשטחי יהודה ושומרון. השני - מניעת יכולת גרעינית צבאית בידי איראן. והשלישי - מיצוי האפשרות הייחודית של הגעה להסכם שלום עם סעודיה הטומן בחובו פוטנציאל רב חשיבות למדינת ישראל. אלו שלושת הנושאים החשובים ביותר והדחופים ביותר בסדר העדיפויות הלאומי. בהם צריך לרכז את המאמץ הלאומי, ולהם מחויבת מערכת הביטחון בראשותי, לפני ומעל כל נושא אחר".