בעוד ישראל מנסה להתאושש ממתקפת הפתע הרצחנית של חמאס שגבתה את חייהם של לפחות 300 איש ופצעה למעלה מ-1,600 בני אדם, גם בגזרה הצפונית לא שקט לאחר שירי בוצע הבוקר (ראשון) מלבנון לעבר הר דב. גיורא זלץ, ראש מועצת גליל עליון, שוחח עם ינון מגל בתוכניתו ב-103FM וסיפר על ההיערכות להסלמה.

היום השני למלחמה: מעל 300 נרצחים, הלחימה בעוטף טרם הסתיימה
נועה נחטפה ע"י מחבלים: אביה התפרק בבכי - "תמיד גוננתי עליה, ברגע הזה לא יכולתי"

"השאלה היא לא האם חיזבאללה יצטרף, אלא מתי", אמר זלץ בפתח השיחה. "מאתמול בבוקר החמ"לים פועלים במועצה ובכל היישובים, השלמנו את החימוש של כיתות הכוננות, מאתמול נכנסו לנוהל מלחמה מתוך ידיעה שגם הגבול הזה יתחיל לפעול. זה גם מהמזרח בגולן, אנחנו בהחלט מוכנים וערוכים לכך. אנחנו מבינים שזה קורה וזה אכן מתחיל לקרות. מתחיל להיות ירי גם באזור הזה. יש הרבה מאוד כוחות, בהחלט יש היערכות טובה. המצב לא פשוט, מורכב, לכל אירוע שקורה יש את המשמעויות שלו. אנחנו סומכים על הצבא שכשצריך הוא יעשה את מה שצריך מעבר לגבול". 

שיגור רקטות מלבנון לישראל, ארכיון (צילום: רשתות ערביות)

בהמשך הוסיף כי "לפני כשעתיים היה ירי באזור הר דב שחיזבאללה לקח עליו אחריות. זה לא מפתיע. אנחנו מוכנים לזה. אנחנו בחלק שלנו נערכים עם האזרחים בצורה הכי טובה, אנחנו פועלים לפינוי חלק מהתושבים שלא נחוץ שיישארו ביישוב שלהם או שקשה להם. אנחנו בהחלט ממליצים להתפנות. הפינוי הזה הוא גם לטובת שמירה על ביטחון התושבים, אבל לא פחות חשוב מכך זה צורך אסטרטגי של הצבא. כרגע אפשר לנוע על הכבישים, חשוב שמי שלא חייב להישאר ביישובים קרובים לגבול לא יישאר". 

עוד אמר זלץ, כי "יש בהחלט דריכות ומתיחות, יש הרבה מאוד גברים בגילאים של עד 45 שגויסו, בחלק גדול מהיישובים אין בכלל גברים צעירים כי במגזר הכפרי רוב מוחלט של התושבים משרתים במילואים, וגם נשים צעירות עושות מילואים. אנחנו מעריכים מאוד את ההיערכות, הרבה אנשים גויסו כדי לפעול עבורנו כאן במרחב. אנחנו משקיעים הרבה מאוד מחשבה בהיערכות. התושבים מתוחים, אין פאניקה ולחץ, אבל יש דריכות ומתח". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm