ביום הרביעי ללחימה ועוד לפני תמרון קרקעי ברצועת עזה, לאחר שהושגה שליטה על מרחב העוטף שהוא למעשה קו המגע בלחימה עם חמאס, המאמץ ההתקפי בנוי על יכולות חיל האוויר שהולך ומגביר את הלחץ יותר ויותר בהיקף התקיפות והחימשים שהוא מטיל על הרצועה. במרכז היעדים - פגיעה ביכולות הצבאיות של חמאס וגביית מחיר כבד מחמאס, אך גם בהסתכלות של פגיעה בנכסי חמאס כחלק מהכנת הקרקע לאפשרות של תמרון קרקעי. 

בשלב הראשון, לאחר ההפתעה הקשה והקריסה של מערך ההגנה וחדירת מעל 1,000 מחבלים לשטח ישראל, כאשר עד ליום שני בבוקר עוד התנהלו קרבות קשים בתוך היישובים, אבל בגדר המערכת היו פרצות רבות, מסוקי הקרב והכטב״מים נדרשו לספק את קו ההגנה הראשון לאחר הפגיעה במוצבי הגדר. כמות החמושים שירו מסוקי הקרב וכלי הטיס הבלתי מאוישים התוקפים רק בהגנה באזור הגדר, עומדת על מאות רבות של חימושים שבחיל האוויר מעריכים כי גם ביממות האחרונות שבהם נמשכו ניסיונות החדירה דרך הפרצות נהרגו מאות מחבלים.

בשלב הנוכחי קו הגבול הולך ומתייצב לאור פריסת כוחות החי״ר והטנקים בקו הראשון לאחר ההשתלטות על היישובים. חיל האוויר ממוקד בעיקר בהגברת הלחץ ההתקפי על רצועת עזה. היקף התקיפות, כמות החימושים שמטיל חיל האוויר ברצועת עזה גבוה יותר בסדרי גודל מאשר יממה ממוצעת במלחמת לבנון השנייה, המשמעות היא כי בשלב מוקדמת, חיל האוויר פועל באופן שיטתי במהלומות שחוזרות על עצמן כמה פעמים ביממה, בכל פעם באזור אחר ברצועה. בגלי התקיפה שבהם משתתפים בין 50-60 למטוסי קרב.

המשמעות היא שלאחר שלמעשה צה״ל כבר הזהיר את האוכלוסייה האזרחית לצאת מאזורים נרחבים שבהם חיל האוויר תוקף, תרגולת הקש בגג כבר אינה רלוונטית יותר לרוב הפעילות של חיל האוויר, בדיוק כפי שמתרחש בשעת מלחמה מול לבנון. אין זה אומר שלא יהיו מקרים שבהם תחת שיקול דעת לא תתבצע אזהרה או פעולה על מנת למנוע פגיעה באזרחים, אבל כשיטת פעולה גם כאשר מדובר בבניינים גבוהים המשמשים גם למגורי אזרחים, כאשר אלה מסומנים כיעד טרור, במסגרת גלי התקיפה המבנים הלו מופלים.

כך למשל התרחש בשכונת רימאל, היא שכונת היוקרה של רצועת עזה וכך באזורים נוספים בסג׳עיה ובג'באליה. בלילה האחרון בשני גלי התקיפה שבוצעו בשכונת רימאל וחאן יונס הותקפו למעלה מ- 200 מטרות, בחלק גדול מהמקרים היעדים, חדרי המצב, משרדי החמאס ואף מחסני התחמושת, נמצאים בתוך מבנים שמשמשים גם למגורים ומכאן שממדי הנזק שצפויה רצועת עזה לחוות במלחמה הנוכחית תהיה בהיקפים חסרי תקדים.

כבר עכשיו בוצעו אלפי תקיפות של מטוסי הקרב, בהם גם תקיפות רבות עם פצצות כבדות מאוד, במסגרת אותם גלי תקיפה. יש נטייה לחזור כל פעם מחדש לביטוי של 'דוקטרינת הדאחייה' כפי שפעלה ישראל במלחמת לבנון השנייה כנגד הרובע בבירות שבו ממוקמות מפקדות חיזבאללה והתגוררו רבים מבכיריו. אבל המלחמה הזו בעזה, לאור העובדה שברור כי ישראל אינה יכולה לחזור שוב לאותו מצב וחייבת להכריע את חמאס ולנצח ניצחון ברור, צפויים להותיר את עזה פגועה אזרחית הרבה יותר מאשר לבנון במלחמה הקודמת.

מטרת התקיפות אינה לפגוע באזרחים, אבל הכרזת המלחמה של חמאס מעשיו הרצחניים משנים כבר עכשיו בתחילת המלחמה את האופן שבו מופעל חיל האוויר ברצועה לעומת מבצעים קודמים בעזה.