זיו שילון, לוחם גבעתי לשעבר שאיבד את ידו, התראיין הבוקר (שלישי) ב-103FM, והתייחס לביקורים שהוא עורך אצל החיילים בימים אלו. "אני משתדל לדבוק בשטח, ובשטח יש אנשים מדהימים שהתגייסו ב־150 אחוזים. כל מי שקראו לו הגיע עם עוד שני חברים שלא עשו מילואים כבר שלוש ארבע שנים. בסוף כשאתה מבקר בבסיסים, באימונים, אני את רוב הכוחות שלי שואב מהשטח", סיפר. 

בעוד שהחיילים מתכנסים בשטח; מיזמי ההתנדבות לא נפסקים | צפו
ברית הגנה דה פקטו: במערכת הביטחון משוכנעים שהאמריקאים יסכימו להשתתף בלחימה

עוד הוסיף: "הסתובבתי בכל המוצבים, מקומות האימונים בדרום. יש לנו אנשים מדהימים שנערכים ללחימה ארוכה, ואני בעיקר שואב את הכוח מהעם, מהיכולת להתגייס בצורה חסרת תקדים ולא נראית בשום מקום בעולם עבור הצבא, המטרה, ולהניח בצד את כל הוויכוחים שהיו פה כמה חודשים לפני כן".

כמו כן, החמיא להתגייסות האזרחית מאז תחילת המלחמה: "יש לנו הרבה מאוד מנהיגים אזרחיים שהתעלו על עצמם בעשרות מונים במלחמה הזו, ובאמת לוקחים, מנהיגים את המדינה הלכה למעשה. יש לנו גם מנהיגים ומפקדים טובים בצבא. אם אתם שואלים אותי, אני לא רוצה להתעסק בזה כי זה לא השלב, אבל אחרי המלחמה הזו אנחנו נצטרך לבנות את כל ההנהגה והחברה הישראלית מחדש לגמרי. אין לנו ברירה".

אתה פוגש פצועים, סיפור גבורה אחד שפגשת?
"פגשתי קרוב לארבעים פצועים בבתי החולים השונים. שניים נחרטו לי ממש בראש, שני מפקדי מחלקות, אחד בנחל עוז והשני שקפץ לאזור כפר עזה, שנלחמו במשך 9 שעות של לחימה ברצף. אנחנו דור של לוחמים, מכירים התקלות בין 15 דקות ל־40 דקות. האנשים שלהם בגוף שלהם הצילו מאות אנשים.

זה בדיוק האנשים שאני מדבר עליהם, הם חיסלו 20 ושלושים מחבלים לבד אחרי שכוח כוננות שלהם נפל. זה מה שמייצג את הצבא, ולא העובדה שיש כאן מעל 1300 נרצחים. חוסן לאומי, גם צבאי וגם לאומי, הוא כמו שריר, השריר יגדל. כל מי שחושב שצה"ל איבד מכוחו, בלחימה הקרובה אתם תתבדו. יש לנו את האנשים הכי טובים בעולם, הצבא הזה הוא צבא חזק".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו