"חרבות ברזל" - היום ה-11ראש אגף המודיעין, האלוף אהרון חליוה, שלח היום (שלישי) איגרת למפקדי וחיילי אמ"ן ובה הצהיר כי "אני נושא באחריות המלאה לכישלון". זאת, לאחר שראש השב"כ והרמטכ"ל לקחו גם הם אחריות על המחדל בעוטף עזה.

האלוף חליוה הוסיף: "בכל ביקוריי ביחידות אמ"ן באחד עשר הימים האחרונים, שבתי והדגשתי כי ראשיתה של המלחמה בכישלון מודיעיני. אמ"ן תחת פיקודי כשל במתן התרעה למתקפת הטרור שביצע חמאס. לא עמדנו במשימה החשובה ביותר שלנו, וכראש אמ"ן אני נושא באחריות המלאה לכישלון. את אשר נדרש לתחקר, נתחקר באופן העמוק והנוקב ביותר ונסיק את המסקנות. אבל כעת, לנגד עינינו ניצבת משימה אחת בלבד - להשיב מלחמה ולנצח בה!".

אמש, ראש השב"כ רונן בר התייחס לראשונה למתקפת חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר. באיגרת ששלח אמש לעובדי שב"כ ובני משפחותיהם, כתב: "למרות שורה של פעולות שביצענו, לצערי, בשבת לא הצלחנו לייצר התרעה מספקת שתאפשר לסכל את המתקפה. כמי שעומד בראש הארגון - האחריות על כך היא עליי. יהיה זמן לתחקירים - עכשיו נלחמים". 

הרמטכ''ל רב-אלוף הרצי הלוי ורונן בר (צילום: דובר צה''ל)
הרמטכ''ל רב-אלוף הרצי הלוי ורונן בר (צילום: דובר צה''ל)

״אנשינו גילו גבורה, עוז ורוח לחימה", כתב בר. "הכוחות התפרסו בזירה ועברו מקרב לקרב, אל מול עשרות מחבלים. איבדנו עשרה מאנשינו הטובים ביותר, נפצעו רבים מאיתנו, אנשי השירות איבדו את קרוביהם. אינספור סיפורי גבורה, חתירה למגע ללא היסוס״. 

״כלל עובדי הארגון הגיעו ליחידות, חפ״קים נפתחו, צוותים ייעודים הוקמו. כל מי שנשא נשק ירד להילחם. הלוחמים יוצאים לטקילה בסיום הלוויה, החוקרים מביאים מודיעין ממחבלים שנתפסו, הרכזים בשטח עברו מלחימה לאיסוף. המשולש המודיעיני חדור מטרה ומייצר מודיעין״.

גם הרמטכ"ל כאמור לקח אחריות, ובאיגרת ששלח לחיילים נכתב: "זהו היום האחד עשר שצה"ל הולם באויב בעוצמה מהאוויר, ביבשה ובים, פגענו בתשתיות אויב, בהנהגתו ובאמצעיו, והסבנו לו פגיעות קשות", המשיך הרמטכ"ל. "אנחנו ערוכים לכל תרחיש ובכל הזירות, ולנגד עינינו עומדת המחויבות הבלתי מתפשרת להכריע את האויב ולהשיב את הביטחון על כנו בכל מקום".

"עם ישראל עמד בעבר בפני מבחנים קשים. צה"ל היה ועודנו מגן העם, ואנחנו דור הלוחמים, הניצב כחולייה נוספת בשרשרת דורות מגיני המדינה. כוחנו, נחישותינו ואחדותינו ינצחו גם בפרק הזה בתולדות ישראל. עם ישראל סומך עליכם, אני סומך עליכם".