מלחמת חרבות ברזל: אלפי בני אדם, בהם מתנדבים ועובדים רבים במד"א ליוו היום (ראשון) למנוחות בבית העלמין בסביון את החובשת הקרבית, סמל ירין פלד בת ה-20, שנפלה בקרב על מוצב נחל עוז. פלד הייתה מתנדבת מד"א, ולפני מותה ביקשה שבמידה ותיפול בקרב - הייתה רוצה שמתנדבי מד"א יגיעו ללוויתה במדי הארגון.

"החברות שלי הופקרו ונרצחו": העדות המטלטלת של תצפיתנית ממוצב נחל עוז
"בשעה 6:42 החל הירי": עדות הפרמדיק הצבאי מהלחימה בנחל עוז

פלד החלה את דרכה במד"א ב-2018, כאשר עברה מספר קורסים, והובילה קורסים נוספים בתחנה. בהמשך, יצאה לקורס חובשים והפכה לחובשת במד"א.

אחראית המתנדבים וחברתה, לינוי ויזמן, ספדה לה: "ירין אך אפשר להספיד בן אדם כל כך חי? איך אפשר בכלל לאמין לזה שלא נראה אותך יותר? איך אפשר לאמין לזה שאת כבר לא איתנו. הייתה לי הזכות להיות אחראית המתנדבים שלך למשך שנה אבל שנה שבה עברנו מלא חוויות עליות ומורדות. תמיד תרמת ועזרת לכל מי שהיה סביבך, ליוסי אחראי המתנדבים, לינון בהדרכות ולצוות ההדרכה שכל כך אהב לעבוד איתך. תחנת מד"א אופקים זכתה בך כמתנדבת נוער, מדריכה ,חובשת ובעיקר זכתה בך בתור משפחה. את מייצגת את כל מה שמתארים על מתנדב נוער במד"א.

ההלוויה של חובשת סמל ירין פלד  (צילום: דוברות מד''א)
ההלוויה של חובשת סמל ירין פלד (צילום: דוברות מד''א)

"גם תוך כדי הצבא המשכת להגיע למשמרות, להדרכות, המשכת להגיע ולהדריך את הנוער ולהעשיר אותו בידע המטורף שלך ובתשוקה להציל חיים ובעיקר המשכת להגיע לבית השני שלך... את ייצגת את הצלת החיים כאשת רפואה,  הגדלת ראש ונרתמת לכל משימה. תמיד התנדבת לעזור, חינכת וליוות דור שלם של מתנדבי נוער. בתחנת אופקים, היית הרבה יותר ממדריכה, היית אוזן קשבת חיבוק תומך וחיוך מהלך- לא רק עבור החניכים עבור כל התחנה".

"גם בצה"ל בחרת להמשיך את הדרך שהתחלת במד"א, שרתת כחובשת בטנ"צ. כל כך אהבת את מה שאת עושה, כל כך אהבת את התחום של הצלת חיים. בפעם האחרונה שיצא לי לפגוש אותך זה היה שבאתי לביקור בתחנה לפני חודש וחצי בערך. לא היה לי כוח באותו היום להגיע לתחנה אבל בכל זאת הלכתי. וכמו בכל פעם שאני מגיעה לתחנה ואת שם רצת אליי עם החיוך הזה שלך, החיוך שלא אשכח בחיים. ואיתו ביחד החיבוק של הגעגוע שלא נפגשנו הרבה זמן".

"ישבנו בתחנה והתייעצת איתי על מה לעשות אחרי השירות, אמרת שאת רוצה לעשות תואר ברפואת חירום, אמרת שאת רוצה להמשיך במסלול הזה, דיברנו על תואר משולב של סיעוד ופראמדיקים העלנו חברה לשיחה שנמצאת במסלול הזה והיא אמרה לך שזה אפשרי הכול תלוי בכוח רצון, שתינו חייכנו אחת לשנייה וידענו שזאת לא תהיה בעיה. הייתי בטוחה שתסיימי את התואר ותמשיכי להתנדב. בשבת הארורה חיות אדם לקחו אותך מאיתנו. חיות אדם קטפו את הפרח הכי יפה בגן, עם העניים הכחולות שהמבט שלך חודר ישר לתוך הלב. החיוך המקסים והלב הכי גדול שיש".

"אני רוצה בשמי ובשם מד"א תחנת אופקים להגיד לך תודה! תודה על מה שהיית עבורנו, תודה על החיוך והמילה הטובה. תודה על האהבה האין סופית שפיזרת בתחנה ותודה על הזכות להכיר אותך. הלב שלנו נשבר למיליון חלקים. אנחנו מבטיחים להנציח אותך ולדאוג שכולם ידעו מי זאת ירין פלד ושאת חלק בלתי נפרד ממשפחת מד"א אופקים וממרחב נגב. מורשת ההדרכה שכל כך אהבת תמשך ובכל קורס שיהיה בתחנת אופקים נקדיש לחניכים את "שיעור ירין". החניכים יכירו בזכותך את מורשת הנתינה והאהבה ואת העזרה לזולת. אוהבים אותך עד כאב".

אלי בין, מנכ"ל מד"א; ספד: "בקשתה האחרונה של ירין צבעה את בית העלמין בסביון בלבן, בצבע של מלאכים המלווים אותה בדרכה האחרונה, עם אלפי ממתנדבי ועובדי מגן דוד אדום. כולם מרכינים את ראשם ואבלים, יחד עם משפחת פלד היקרה. אני חש את הכאב שמפלח וחודר לנשמה ועוטף יחד עם תושבי העוטף את כל מדינת ישראל. ירין הייתה מתנדבת מסורה ומעורכת מאוד, הפנים היפות של ישראל, בעלת חיבור למדינה, אהבה לזולת ומסירות ללא קץ למען האחר. יהי זכרה ברוך".