ניידת כביסות, אוהל שהפך למספרה והופעה של דודו טסה - הצטרפנו ליום התרעננות יחד עם לוחמי צה"ל ביחידות השונות שמגנים על עוטף עזה. "האחדות בעם נותנת לנו את הרוח הגבית", סיפר ל"מעריב" כפיר, לוחם בחיל השריון. "בשבת קמתי לקול האזעקות, בבוקר למחרת היינו כבר בעוטף. היינו בכוננות מאוד גבוה. יש לנו מוטיבציה מאוד גבוה, מרגישים שכל עם ישראל איתנו, בין אם זה בתרומות או בשיחות עם אנשים שמחזקים אותנו".

כבוד של מלאכים: המחווה של תושבי הרצליה לליאור שנפל בקרב | צפו
לאחר שלחם בגבורה מול המחבלים בעוטף: סא"ל סלמאן חבקה נפל ברצועה

"הייתי בבית הכנסת - הדיווחים התחילו לזרום וישר התחלתי להתארגן", סיפר אמיתי לזר, אב לשלושה ילדים קטנים שמשרת במילואים בחטיבה 5. "הגענו לתוך התופת. ראינו זוועות. הרבה דברים קשים". עוד הוסיף: "המוטיבציה שלנו בשמיים. המורל גבוה, אנחנו מבינים את גודל השעה. התמיכה מדהימה, אתה מבין עכשיו כמה רבנו על שטויות. רק הביחד חשוב, אין לזה תחליף".

יום התרעננות יחד עם לוחמי צה''ל (צילום: האגודה למען החייל)
יום התרעננות יחד עם לוחמי צה''ל (צילום: האגודה למען החייל)

יום הריענון נערך בשיתוף פעולה של האגודה למען החייל יחד ופיקוד דרום עם אגף כוח האדם בצה"ל ותורמים בארץ ובעולם, בהם ארגון ידידי צה״ל בארה״ב (FIDF). עד כה נתרמו למעלה מ-180 מיליון שקלים לחיילי צה"ל. "אנחנו עובדים ביחד עם הצבא לכל הצרכים של החיילים", אמר ירון בארי, מנכל האגודה למען החייל. "היתרון המשמעותי זה שאנחנו נותנים את התרומות למי שצריך לפי צורכי הצבא. אני מסתובב בשטח, מדבר עם חיילים. יש לי שני בנים שמגויסים. בהתחלה היו המון חסרים ולאט לאט הם מתמלאים - חשוב שהתרומות יגיעו למקומות שצה"ל צריך".

ירון בארי, מנכל האגודה למען החייל (צילום: בקליק צלמים)
ירון בארי, מנכל האגודה למען החייל (צילום: בקליק צלמים)