בעקבות חילופי האש מול חיזבאללה הפך בחודש האחרון המושב עבדון שבצפון לבסיס צבאי, אך התושבים לא פונו באופן מסודר, וכעת הם מאיימים להקים מחסום ולמנוע מחיילים להיכנס. נאור דמרי, תושב המושב, שוחח על כך הבוקר (שלישי) עם ליאת רון בתכניתה ברדיו צפון 104.5FM. 

אחד מיועצי נתניהו לפני הכניסה הקרקעית: "אחרי המלחמה יהיה נכון ללכת לבחירות"

"לאחר אינספור פניות לכל ערוץ תקשורת מקובל, שר הביטחון, חברי קבינט, אלוף פיקוד צפון -  ופשוט נתקלנו באטימות מוחלטת פעם אחרי פעם. הגענו למסקנה שאם מבחינת צה"ל אנחנו מספיק קדמיים ומספיק חזקים כדי להכיל בסיס צבאי ולחיות בשגרה שהיא לא שגרה, אבל לא מספיק קדמיים כדי להיות מפונים - אז מספיק. הגיעו מים עד נפש".

דמרי מסביר כי "העלנו בפני אלוף פיקוד צפון תמונות מצב מהמושב. כל היישובים שמסביבנו פונו, גם יישובים שבאותו קו כמונו מהגבול, אך מטרפדים אותנו בתשובות מגוחכות של חירום לצד שגרה. על מה אתם מדברים? בשלושת רבעי מהיום אין לי גישה לבית שלי, חצי מהמושב מוגדר כציר אדום ואני לא יכול להתקרב בכלל, אני חשוף לאיום נ"ט. איזו שגרה? שלא נדבר על נזקים כלכליים, בעלי וילות, אנשים שלא מתפרנסים. יש הירתמות מטורפת במושב לעזרה לחיילים, אנשים פותחים את הבתים ואת העסקים ונותנים מכל הלב ובאים ויורקים עלינו מהצד השני, זה לא הגיוני מה שקורה פה".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בתוך כך, הוא התייחס גם לתגובה שקיבלו בנוגע לחסימה המתוכננת: "קיבלנו אתמול טלפון מאיזשהו גורם בכיר שביקש שנדחה את החסימה, הוא אמר שהנושא יעלה היום לדיון מול גורם בפיקוד העורף ומול אלוף פיקוד צפון, שלא נפעל בפזיזות ולא נעשה מהלכים שיכולים להרע את המצב. אנחנו מחכים, אבל אנחנו לא כבשים, אנחנו לא נהיה בארי 2, לא ניתן לכוחות להיכנס למושב בזמן שיש פה 800 איש - משפחות, ילדים, תינוקות, זקנים מבוגרים. לא נהיה בארי 2! אם לא תתנו לנו את המענה הנכון אז צאו מהמושב, תוציאו את המחסומים, תוציאו את החיילים, לא נמשיך להיות המטווח שלכם. כרגע מדובר על לחסום את הכניסה בסביבות 14:00".

לסיום הוסיף: "חשוב לי להעביר לשר הביטחון גלנט, תושבי הצפון משלמים כ"כ הרבה שנים מיסים תחת המעטה של תקציב ביטחון. אנחנו משלמים וזה מגיע לנו, זה הזמן, אל תחסכו את זה מאיתנו כדי לחסוך עוד כמה שקלים לאיזה משרד חסר תועלת".

סייע בהכנת הכתבה: אריק ברחד, 104.5FM.