דובר צה"ל התיר הבוקר (רביעי) לפרסם את שמו של חלל צה"ל, סרן במיל' עמרי יוסף דוד, בן 27 מכרמיאל, סגן מפקד פלוגה בגדוד 9217, חטיבה 12, שנפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה.

ענר ז"ל הציל שמונה במסיבה ברעים: "זרק חזרה כל רימון שהושלך למיגונית, השמיני התפוצץ"
"אדם שכולו גבורה וצניעות": סרן ידידיה אשר לב נפל בקרב בעזה

משפחתו ספדה לו וסיפרה אודותיו: ״עמרי היה הבן הבכור של תמי ודורון דוד מכרמיאל, אח לאיתמר, נעמה ואביגיל. עמרי אהב מוזיקה יותר מהכל, הוא היה גיטריסט, אהב לטייל - במיוחד בארץ. הוא אהב לקרוא המון את סטפן צווייג, ניטשה, המינגווי, ולשתות בירה איכותית וויסקי עם חבריו״, אמרו. ״הוא היה בוגר בית ספר 'פסגות' בכרמיאל, והיה אמור להתחיל השנה לימודי הנדסת תעשייה וניהול בשנקר״.

עמרי ובת זוגתו נועם היו חברי ילדות, והתחילו את הקשר הזוגי ביניהם כאשר עמרי היה בקורס קצינים. ״לא התחתנו עדיין, לקחנו את הזמן, חשבנו שעוד כל החיים לפנינו״, היא אמרה. 

אביו, דורון, ספד לו: ״ילד אהוב שלי, אין מילים בעולם שיודעות לתאר אותך כמה שאתה מדהים,  את החיוך המהמם, האנושיות ואת הגבורה. כבר מתגעגע״. 

עמרי ז״ל, עבד בתפקיד בכיר בהנהלת רשות שדות התעופה, שספדו לו וסיפרו עליו: ״הנהלת נתב"ג, רשות שדות התעופה והעובדים אבלים וכואבים על נפילתו בקרב בעזה של סרן (מיל') עמרי יוסף דוד. עמרי עבד בנתב"ג כמאבטח בכיר ותוך תקופה קצרה קודם לתפקידים מקצועיים בכירים״. עוד מספרים כי החל לעבוד בנתב"ג בחודש מרץ האחרון ובלט לטובה במקצועיות, במסירות ולא פחות חשוב מכך בגישתו החיובית וביחסים עם חבריו לעבודה. חברים שעבדו איתו במחלקת הביטחון של נתב"ג מציינים כי עמרי היה מעבר לעוד חבר לעבודה וכי יחסיו הבין אישיים עם חבריו ומנהליו היו יוצאי דופן. "תמיד עם חיוך אופטימי חבר אמיתי ולוחם אמיץ", הם מספרים. "מעתה ואילך נלווה את משפחתו של עמרי וביחד נמצא דרך להנציח אותו ואת פועלו", הבטיחו.

ראש עיריית כרמיאל, משה קונינסקי, השתתף בצער המשפחה: ״כרמיאל מתעוררת ליום עצוב, החלל ה-11 של העיר כרמיאל. תמי ודורון היקרים וכל משפחת דוד, בשמי ובשם תושבי כרמיאל אנו מבקשים להשתתף בצערכם, עומדים לצדכם ומחזקים אתכם ברגעים קשים אלה. כמו כן, תושבי כרמיאל חלקו לו כבוד אחרון עם דגלי ישראל על יד בית משפחתו".