במערכת הביטחון שאין כוונה לאפשר לאזרחים עזתים לחזור לצפון הרצועה במהלך ימי ההפוגה. זאת, בניגוד להודעות שיוצאות מהבוקר בתקשורת הערבית ומיוחסות לחמאס לפיהן ניתן יהיה לחזור צפונה באמצעות ציר סלאח א-דין לפחות במהלך שש שעות ביום.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ערב אישור עסקת החטופים שתכלול גם הפוגה במלחמה של צה"ל בעזה, המצב ברצועה היום שונה לחלוטין מזה ששרר ערב הקרבות. ההערכה היא שיותר ממיליון בני אדם עברו מהעיר עזה ומצפון הרצועה למרכזה ודרומה, והתוצאה שהשטח מנחל עזה דרומה עד גבול מצרים הפך להיות המקום הצפוף ביותר בעולם. רק היום ההערכה היא שכ-15 אלף איש יצאו מג'בליה, זייתון וסג'עייה לדרום הרצועה, ואתמול כ-20 אלף.

למרות ההתנגדות לכך בחלקים מהמערכת הפוליטית והציבור, ההערכה היא שהעברת הסיוע ההומינטארי לדרום הרצועה חשובה על מנת לתת אורך נשימה למלחמה. זאת כדי להמשיך לקבל גיבוי מדיני מארצות הברית ובעלות ברית נוספות והן כדי למנוע התפרצות של מחלות.
מתחילת הלחימה נכנסו לרצועה כ-1,700 משאיות עם ציוד הומניטרי, וישראל פתחה שני קווי מים בדרום עזה. כמו כן משאיות עם סולר נכנסו דרך מעבר רפיח כדי לוודא את המשך הפעלת משאבות המים והמערכות להתפלת מים. בישראל סבורים שאין ברצועה כרגע משבר הומינטרי.

גורם מדיני שהתייחס לנושא עסקת החטופים, ציין כי "כל גורמי הביטחון בעד המתווה. המוסד, השב"כ, צה"ל. כנ"ל גם חברי קבינט המלחמה, הם בעד העסקה". נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, התייחס גם הוא לסוגייה, ומסר כי "קרובים מאוד לעסקת חטופים, אך שום דבר לא נגמר". בתוך כך, נמסר כי איום לחמאס אשר ככל שתהיה הפרה של ההפוגה המוסכמת, תהיה תגובה "לא פרופורציונלית".