לראשונה מאז הקמתה בשנת 2005, חטיבת כפיר משתתפת בתמרון קרקעי ברצועת עזה. לוחמי החטיבה נלחמים עם מחבלי החמאס ופועלים לאיתור המנהרות התת קרקעיות של ארגון הטרור והשמדתן.

לאחר הפרלמנט בעזה: צה"ל השמיד סמל נוסף של חמאס ברצועה | תיעוד
אמו של אל"מ חממי ז"ל בהלווייתו: "במקום ברכה ליום ההולדת, אני סופדת לך"

צוות הקרב של חטיבת כפיר נלחם בשיתוף פעולה עם כוחות הנדסה, שריון וארטילריה, אשר פועלים בצפון רצועת עזה לסיכול אויב ולביצוע משימות נוספות שמטרתן לאפשר את המשך התמרון של צה״ל ברצועת עזה.

במסגרת פעילות צוות הקרב ברצועה חשפו הלוחמים למעלה מ-30 פירי מנהרות. בנוסף, הלוחמים הכווינו עשרות תקיפות אוויריות וכ-100 תקיפות ארטילריה והשמידו מטרות רבות של ארגון הטרור חמאס. כמו כן, כוחות הנדסה מצוות הקרב החטיבתי השמידו מספר מנהרות של ארגון הטרור חמאס ואמצעי לחימה אשר נמצאו בהן.

איתור פיר מנהרה על ידי לוחמי חטיבת כפיר (צילום :דובר צה"ל)
סינק של רב סרן נ', מפקד לוחם בחפ"ק מפקד חטיבת כפיר (צילום :דובר צה"ל)

מדברי מפקד חטיבת כפיר, אלוף-משנה יניב בארוט: "חטיבת כפיר התאמנה רבות לרגע הזה. אני גאה להוביל את החטיבה בתמרון הראשון שלה בהיסטוריה. סמוך ובטוח שנעמוד בכל משימה בהצטיינות כפי שבוצע עד כה במלחמה. החטיבה איתרה והשמידה יותר מ-30 פירים עד כה בשיתוף פעולה עם יחידות נוספות. שיתוף הפעולה עם חיל האוויר צמוד ומשמעותי מאוד להצלחה התמרון. אנחנו לומדים, משתפרים ומשכללים את היכולות בכל יום לחימה, ונמשיך לעשות זאת".

אל"ם יניב בארוט מפקד על חטיבת כפיר בארבעה החודשים האחרונים. לפני זה שימש קצין אגם פיקוד צפון. בריאיון ל'מעריב' הוא מספר, "אנחנו בעצם החטיבה התחלנו את המלחמה באותו יום שבת. כבר בהתחלה קפצנו עם כל מה שיש, בעיקר מפקדים, בעיקר בית ספר, סיירת, גדודים שלי באיו"ש". עוד הוא משחזר: "אני די מוקדם בבוקר לקחתי פיקוד על קיבוץ רעים, הייתי שם מח"ט רעים אחרי איזה הערכת מצב מקומית. שם נלחמנו עם הרבמ"ד, רועי זכרו לברכה נפל שם עם אנשי סיירת מטכ"ל ועוד. לאחר מכן דילגנו אחרי יום-יומיים גם לפקד על סוף הלחימה והשבת המצב לקדמותו בבארי וכל תהליך פינוי הגופות הישראליות וגם מחבלים וכו'".

"השארנו פה בעוטף לא מעט יכולות, גם יכולות אש, גם יכולות תצפית, לטובת השלבים הראשונים של המלחמה. המלחמה תופסת אותנו בתעסוקה, שלושה גדודים בצפון, הם עדיין בצפון, ושני גדודים באיו"ש. בשבועיים הראשונים, שלושה הראשונים של המלחמה נלחמנו באיו"ש,
מבצעים חטיבתיים, פשיטות חטיבתיות, שש במספר שאנחנו מפקדים עליהם במחנות פליטים. ההפעלה שלנו הייתה אל מול המוקדים המורכבים ביותר, המבוצרים ביותר, נור-א-שמס, טול כרם וכמה מבצעים בג'נין. היו שם הצלחות מבצעיות יפות מאוד, מעל 50 מחבלים הרוגים, המון תשתיות צבאיות ואמל"ח, אפס פגיעה בבלתי מעורבים ובעיקר עיסוק מצרפי בהשבת חופש פעולה במרחבים שקצת אבד לנו בשנים האחרונות".

"לשמחתי הרבה לפני שבועיים לראשונה הופעלנו, פעם ראשונה בהיסטוריה של החטיבה. החטיבה הוקמה ב-2005 אנחנו עוד לא בני 20 והופעלנו לראשונה לתמרון, לתמרון בעזה. המבצע הראשון שלנו, הקרב הראשון שלנו היה על מרחב רכס השבעים. אני סיימתי מבצע חטיבתי ב-8 בבוקר ביום שישי בג'נין, מוצלח מאוד, וביום שלישי בערב כבר היינו פה בתמרון, ארבעה ימים, כמובן שהחטיבה מגויסת מלא על כל מערכיה, עשינו תהליך למידה מהיר וכמה שיותר עמוק, ונכנסו פה ללחימה, רכס השבעים. מיקוד גם באויב אבל הצלחנו לחשוף פה מערכת תת"ק בלתי רגילה. אני בעברי ק' אג"ם עזה, אני סך הכל מכיר את המרחב, מכיר את האויב, מכיר את היכולות. ומערכת התת"ק שנחשפה, גם ההתקפית וגם ההגנתית, היא ברמה בלתי רגילה. עסקנו המון בלחשוף את זה, אחרי זה למפות את זה ובימים האחרונים אנחנו גם משמידים את זה".