ב-'וול סטריט ג'ורנל' פורסם היום (שלישי) כי גורמים אמריקאים שתודרכו בנושא פעולות צה"ל ברצועה דיווחו כי ישראל החלה לשאוב מי ים לתוך מנהרות חמאס בעזה, מהלך שעשוי להימשך שבועות כחלק ממאמצים לנטרל ולהרוס את התשתית הטרור התת-קרקעית. על פי הדיווח, שיטת הצפת המנהרות במי ים, היא רק אחת מכמה טכניקות שישראל משתמשת בהן כדי לנסות לפנות את המנהרות ולהשמיד אותן.

באים אחד אחרי השני: ההתקלות הבלתי נתפסת של לוחם צה"ל בעזה | צפו

מנהרות חמאס בעזה (צילום: רויטרס)
מנהרות חמאס בעזה (צילום: רויטרס)

זמן קצר לאחר מכן, בישראל הודיעו לאמריקאים כי החלו ב"בדיקה מדוקדקת" של הצפת מנהרות הטרור באמצעות מי ים, "באופן מוגבל". זאת במטרה לבחון את ההשפעה האפשרית של מהלך מסוג זה באופן ניכר יותר בעתיד, כך מסר גורם אמריקאי לרשת CNN. 

על פי גורמים ישראלים שדבריהם הובאו בדיווח מערכת המנהרות לדבריהם משמשת את חמאס כדי לתמרן לוחמים בשדה הקרב ולאחסן את הרקטות והתחמושת. כמו כן, אמרו כי כמה מהחטופים מוחזקים בתוך מנהרות.

למרות יכולתה להרוס חלקים מרשת המנהרות ביעילות, חלק מבכירי ממשל ביידן חוששים ששימוש במי ים עלול לסכן את אספקת המים המתוקים של עזה. כזכור, מצרים השתמשה בטכניקת ההצפה על מנת לנטרל מנהרות ששימשו מבריחים מתחת למעבר גבול רפיח עם עזה, דבר שהוביל לתלונות של חקלאים על יבולים שניזוקו. 

מדוברות לשכת שר הביטחון, יואב גלנט, סירבו להגיב לדיווח ונמסר כי "הפעולות במנהרות מסווגות".