לאחר הפרסום הראשון ב"מעריב" כי חברת "טראקנט" התחילה להפעיל, באמצעות החמ"ל הלוגיסטי למשק - "חרבות ברזל", גשר יבשתי בין נמלי דובאי וחיפה, שנותן מענה ופתרון למתקפות החות'ים בים האדום, היום (שבת) פרסם אודי עציון בוואלה! כי הפיילוט, לקו ההובלה דרך סעודיה וירדן הוכתר בשבועות האחרונים בהצלחה. עשר משאיות ראשונות השלימו את המסלול הארוך מנמלי המפרץ הפרסי לישראל. זאת, לאחר שגם חברת חברת הספנות הצרפתית CMA CGM הודיעה על השעיית משלוחי המכולות דרך הים האדום.

הפעילות מנוהלת באמצעות אפליקציית ההובלה הישראלית טראקנט, שמשדכת בין בעלי משאיות ללקוחות שזקוקים להובלה. החברה הודיעה בתחילת החודש על חתימת הסכם לשיתוף פעולה עם חברת הלוגיסטיקה מאיחוד האמירויות Puretrans FZCO, ומפעילת חברת הנמלים בדובאי DP WORLD, להובלת מטענים מהמפרץ לנמל חיפה ובחזרה. השבוע הושלמו משלוחי הפיילוט.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הפלגים החות'ים בתימן (צילום: רויטרס)
הפלגים החות'ים בתימן (צילום: רויטרס)

הגשר היבשתי, שקיבל את אישור משרד הביטחון וממשלת ישראל, צפוי לספק אלטרנטיבה מהירה יותר מהמעבר דרך תעלת סואץ, ומהירה עוד יותר למסלול המתארך של ייבוא סחורות באוניות שנאלצות לבצע עיקוף דרך כף התקווה הטובה ולאריך את המסלול בכשלושה שבועות בממוצע כדי להתרחק מהאיום החות'י.

המסע היבשתי מדובאי, במרחק של 2,550 ק"מ, נמשך ארבעה ימים, ומבחריין, במרחק של 1,700 ק"מ, יומיים ושבע שעות. המחיר עומד על כ-1.2 דולר לק"מ, מעט יקר יותר מהובלה ימית בימים רגילים, אך זול כעת. בנוסף המשלוח היבשתי מהיר הרבה יותר, כאשר החסכון בזמן קריטי כאשר מדובר בייבוא וייצוא של סחורה עם משך חיים קצר כמו מוצרי מזון טריים, או חומרי גלם ומוצרים שהגעתם דחופה ללקוחות.

הייבוא במשאיות לא יוכל להחליף בהיקפו את אוניות המטען, במעבר הגבוח שייח' חוסיין ליד בית שאן יש כרגע קיבולת לתוספת של כ-350 משאיות ביום, אבל הוא יכול לייצר ערוץ נדרש לחברות ישראליות, והכנה להפעלת קו רכבת עתידי באותו נתיב.