לאחר הביקורת שקמה בעקבות דרישת הצבא מחלק מיישובי הצפון להחזיר את הנשקים של כיתות הכוננות, היום (שישי) הודיע צה"ל כי הוא חוזר בו מהחלטתו.

"שרדתי כדי להנציח": הניצול באסון הנמ"ר נפרד מ-11 חבריו שנהרגו
מהגנה להתקפה: כך נראה המבצע להשתלטות על מרחב הקסבה בבית חאנון | צפו

"לאחר בחינה נוספת", נמסר, "בישובים הסמוכים למרחב הגבול, לרבות אלו שהוזכרו במכתב, ימשיכו לפעול כוחות המילואים שגויסו בתחילת המלחמה על ידי פיקוד העורף, והם ימשיכו לשאת נשקים".

עוד נכתב: "אין שינוי בכיתות הכוננות ביישובים סמוכי הגדר, ובימים אלה הם אף יתוגברו בנשקים נוספים, ציוד ואימונים. במקביל מתקיימת עבודת מטה לשימור המענה ביתר חלקי הארץ והפעלתו בשעת הצורך ובהתאם להערכת המצב, יחד עם המענה הניתן על ידי משטרת ישראל".

כזכור, פקד נפת חירם למועצות האזוריות והמקומיות בגליל העליון מכתב ובו דרישה להחזיר את כלל הנשקים של כיתות הכוננות, מלבד מפקדי כיתות הכוננות, מכלל הישובים שאינם סמוכי גדר. המכתב נשלח למועצות האזוריות גליל העליון, מרום הגליל ומבואות החרמון והמועצות המקומיות – חצור הגלילית, יסוד המעלה וראש פינה.

הדבר עורר זעם וביקורת רבה. ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ, שזעם על ההחלטה, מסר: "ממשלת ישראל הפכה למחדלת ישראל. אף אחד שם לא זוכר מי נלחם בגבורה ב-7/10 ושוב מפקירים את מי שחיים בחזית לגורלם. ההתנהלות כאילו נגמרה המלחמה תוך פירוק כיתות הכוננות בחלק מיישובי הגליל העליון עלולה לעלות בחיי אדם. לא רק שהמלחמה לא הסתיימה, היא מתעצמת, ודי לבדוק רק את אירועי היממה האחרונה כדי להבין זאת". זלץ פנה לאלוף פיקוד הצפון, אלוף פיקוד העורף ושר הביטחון על מנת שיפעלו לעצירת איסוף הנשקים".