מלחמת חרבות ברזל: בסוף השבוע פורסם בתקשורת הסעודית כי 11 בכירים במשמרות המהפכה נהרגו בתקיפה בנמל התעופה בדמשק, תקיפה המיוחסת לישראל. אליהו יוסיאן, פרשן לענייני איראן ובוגר 8200, שוחח היום (ראשון) עם אראל סג"ל בתוכניתו ב-103FM והתייחס לידיעה.

ברוח משפט אייכמן: תביעת הענק שישראל מכינה על טבח ה-7.10 | דיווח
"בשביל סמוטריץ', ה-7.10 הוא יום חג": חיים לוינסון עורר סערה

"כל הכוחות של משמרות המהפכה/החיסולים או כל מה שמתבצע על אדמת סוריה, על פי פרסומים זרים, זה עניין של סגירת חשבון בין ישראל למשמרות המהפכה על אדמת סוריה. מבורך מאוד אם האירוע יימשך כי זה משנה תמונת מצב", אמר יוסיאן בפתח הראיון. 

לדבריו, "כל עוד זה נקודתי, לא יעזור, אבל אם זו תהיה אסטרטגיה ארוכת טווח של מדינת ישראל על אדמת סוריה נגד בכירי משמרות המהפכה מקצה לקצה, אז בהחלט זה משנה תמונת מצב".

"איראן רצו לקחת אחריות על המלחמה, בסופו של דבר 7 באוקטובר זה כישלון ישראלי. מצד שני, הם לקחו בחשבון שהם ישלמו על זה במחיר של לבנון. חיזבאללה, עם כל הכבוד לו... אני מזכיר את הנאום של נסראללה שאמר 'לאימא שלי לא היו מים חמים להתקלח בחורף מהדיכוי הסוני, ורק אחרי עליית המהפכה האסלאמית אנחנו קיבלנו את הכבוד הראוי' - אז עכשיו הוא לא הולך להקריב את חיזבאללה השיעי לטובת העזתים הסוניים, והוא אחראי על לבנון".

תיעוד מתקיפת תשתיות טרור ומחבלים בהכוונת לוחמי צוות הקרב (צילום :דובר צה"ל)

"עם כל הכבוד שיש לו מיליציה, הוא יושב בפרלמנט הלבנוני, אז הוא לא הולך עכשיו לשחוט את לבנון על מזבח של עזה, הסונים, האחים המוסלמים. הוא לא רוצה להסתבך בלכלוך הסוני".

"לסינים אין עניין לבוא לחמש את חמאס. מה שכן, הסינים יכולים למכור בצורה חופשית לאיראנים והם יכולים להשתמש בזה על פי שיקול דעתם. בסופו של דבר אי אפשר לבוא לחייב את סין לא למכור לאיראן, כי גם היא מעצמה עולמית.

הסינים לא באים לחייב את איראן 'אל תמכור לעזה', בסופו של דבר, האיראנים הם גם בת ברית של סין. אני מזכיר את החוזים שנחתמו בין איראן לרוסיה ולסין, אנחנו מדברים על 50 שנה חוזה כלכלי-צבאי-ביטחוני-סייברי בין איראן מול רוסיה וסין", סיכם.

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm