פרטים חדשים על חיסול בכיר חמאס: עיתון אל-אח'באר הלבנוני, המזוהה עם ארגון חיזבאללה, דיווח הבוקר (חמישי) כי לפני חיסולו של סאלח אל-עארורי, הוא קיבל אזהרה מחיזבאללה על כך ש"ישראל עוקבת אחר כל צעד שלו". בעקבות כך, ישנו ניסיון כעת להבין כיצד נחשף מיקומו של בכיר חמאס בלב הבירה הלבנונית.

על פי הדיווח, טרם ברור מהחקירה אם החיסול התבצע על ידי מטוס קרב או כלי טיס בלתי מאויש. העיתון הלבנוני הדגיש כי התברר שלפני החיסול, מכ"מים זיהו נוכחות של מטוסי קרב מעל הים וכלי טיס בלתי מאוישים מעל ביירות ורובע הדאחייה, מעוז חיזבאללה בעיר. עוד נמסר כי שוגרו מספר טילים לעבר המשרד של חמאס, בו שהה אל-עארורי, ולפחות שניים מהם הצליחו לחדור שתי קומות לפני שהגיעו לחדר בו שהו אנשי חמאס.

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

זירת החיסול של אל-עארורי בביירות (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
זירת החיסול של אל-עארורי בביירות (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

אזור הפיצוץ בדירה בלבנון ברובע הדאחיה בביירות (צילום: רשתות ערביות)
אזור הפיצוץ בדירה בלבנון ברובע הדאחיה בביירות (צילום: רשתות ערביות)

באל-אח'באר דיווחו עוד כי הטילים שבהם השתמשו בתקיפה, היו קטנים אך נשאו ראש נפץ שמכיל חומרים קטלניים מאוד. הטילים האלו לא נועדו כדי להרוס את המבנה, אלא רק לחסל את בכירי חמאס השוהים בו. על פי הדיווחים בלבנון, המשרדים שבהם בוצעה התקיפה, פונו לאחר ה-7 באוקטובר, וביום שבו אירע החיסול, הייתה הפעם הראשונה שנעשה בהם שימוש. בפגישה נכח אל-עארורי, שחזר מספר ימים קודם לכן לביירות, לאחר שנע בין קטאר לטורקיה.

אמש, מסר גורם לבנוני כי מחקירה ראשונית עולה שמטוס קרב שיגר שישה טילים מונחים לעבר המשרד בו שהה אל-עארורי ושניים מהם לא התפוצצו. על פי הגורם, שני טילים חדרו שתי קומות בבניין בו ממוקם המשרד, ופגעו "ישירות" במקום המפגש של אל-עארורי ושאר פעילי חמאס. משקל הטילים היה כמאה ק"ג.

קודם לכן, דיווחה רשת התקשורת הלבנונית 'MTV', כי בתקיפה שבה חוסל אל-עארורי ושישה פעילי חמאס נוספים, נפצעו חמישה נוספים שזהותם טרם אושרה לפרסום. לאחר החיסול, טענו מקורות לבנונים כי באמצעות החיסול, "ישראל ביקשה להשיג יותר ממסר אחד". ראשית, המקורות טענו כי ישראל רצתה להראות כי היא מסוגלת לחדור לאזור המרכזי של חיזבאללה בביירות, למרות כל הנהלים והאמצעים הביטחוניים שנוקט ארגון הטרור. לטענתם, ישראל גם רצתה להפעיל את הלחץ החזק ביותר על מנת להאיץ את המשא ומתן, כשברקע "ישראל מתוסכלת מהמבצע הצבאי הכושל נגד חמאס בעזה שלא השיג אף אחד מההישגים שהיא חיפשה אחריו".

סלאח אל-עארורי
סלאח אל-עארורי

נסראללה לצד אל-עארורי. ינקום את חיסולו?
נסראללה לצד אל-עארורי. ינקום את חיסולו?

בלבנון התייחסו גם באריכות על דבריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שאיים בישיבת הממשלה בחודש אוגוסט האחרון על אל-עארורי: "הוא יודע היטב למה הוא וחבריו נמצאים במחבוא". לדברי נתניהו, "בחמאס וביתר גרורותיה של איראן מבינים היטב שנילחם בכל האמצעים נגד הניסיונות שלהם לייצר טרור נגדנו - ביהודה ושומרון, בעזה ובכל מקום אחר. מי שינסה לפגוע בנו, מי שיממן, שיארגן, שישלח טרור נגד ישראל, ישלם את מלוא המחיר". 

ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי גינה את החיסול וכינה אותו כ"פשע ישראלי חדש". עוד אמר כי מטרת הפיצוץ היא "לגרור באופן מתוחכם את לבנון לשלב חדש של עימות". בחיזבאללה איימו מפורשות: "פשע ההתנקשות באל -עארורי לא יעבור ללא תגובה ועונש". עוד הוסיפו כי "ההתנקשות בסאלח אל-עארורי היא התפתחות מסוכנת במהלך המלחמה בין האויב לציר ההתנגדות". חבר פרלמנט של חיזבאללה אף אמר: ״נגיב״.

עוד אמרו בארגון הטרור בהתייחס ללחימה בעזה, כי "האויב, שאחרי 90 יום לא הצליח להכניע את עזה, נוקט במדיניות של חיסול וחיסול פיזי של כל מי שעבד, תכנן, ביצע או תמך במבצע שיטפון אל-אקצא". באשר לעם הלבנוני אמרו, כי "ההתנקשות באל-עארורי בלב הפרבר הדרומי של ביירות היא התקפה מסוכנת על לבנון, תושביה, ביטחונה, ריבונותה והתנגדותה. פשע ההתנקשות בשייח' סאלח אל-עארורי וחבריו לעולם לא יעבור ללא תגובה ועונש".