שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום (חמישי) ביחידת יהל״ם של חיל ההנדסה הקרבית, הפועלת לחקר ולהשמדת תוואי התת-קרקע ומוקדי הטרור ברצועת עזה. השר קיבל סקירה מקצין הנדסה ראשי תת-אלוף יואב טורכנסקי וממפקד היחידה אלוף-משנה א׳ על פעילות היחידה במלחמה, לאיתור והשמדת תשתיות הטרור ברצועת עזה.

נתניהו אמר ש"הסיוע הכרחי": המסמכים המסווגים שהציגה ההגנה הישראלית בהאג
לאחר ההקלטות והמתקפה החריפה מקטאר: יוסי כהן מביע חשש גדול לגורל המו"מ

בנוסף, השר גלנט קיים סיור במתקני האימונים של היחידה וצפה ביכולות החקר וההשמדה למתחמי התת קרקע והביע את הערכתו בפני לוחמי היחידה בסדיר ובמילואים על פעילותם בכל מוקדי הלחימה. בסיום הביקור, אמר גלנט ללוחמים: "אין מקום שאני מגיע אליו בעזה – עזה, מחנות המרכז, ח'אן יונס, בכל מקום שאני נכנס, פוגש את הלוחמים - ולא מדברים איתי על יהל"ם. מפקדי הגדודים, החטיבות, האוגדות, וזה נובע כתוצאה מהנוכחות שלכם בכל מקום בחוד החנית״. 

״בפעולה הזאת, לצערי, יש מחירים והיחידה שילמה מחיר כבד. מצד שני, רואים את התוצאות באופן ברור - חמאס חפר מנהרות כדי להשתמש בהן נגדנו בכל מיני שיטות – בפועל החמאס קורס אל תוך המנהרות של עצמו שהוא חפר בעמל רב. כל מקום שהוא חשב שיהיה מלכודת עבור חיילי צה"ל הופך להיות אזור שבו אנחנו מכים אותו, בהרבה מאוד שיטות״, אמר השר. 

דברי יואב גלנט ללוחמי יהל"ם. צילום: שחר יורמן

הוא הסביר: ״יש להם מאות הרוגים שנפגעו מתחת לקרקע כתוצאה מהפעילות שלכם ושל החברים שלכם. ובנוסף, אנחנו רק ביממה וחצי האחרונות – יש לנו למעלה מ-100 שבויים שעולים, חלקם מתחת לקרקע, באזור ח'אן יונס וגם במקומות אחרים - כי הם מבינים שהם לא יכולים להילחם כנגד צה"ל. זה בזכותכם ובזכות החברים שלכם״.

״זה ביטוי של הצורך המערכתי והאסטרטגי שלנו", הוסיף השר. "אנחנו לא שכחנו מה קרה בשביעי באוקטובר, מי שהרג את הילדים שלנו ואנס את הנשים שלנו וחטף את הזקנים שלנו, אנחנו נלך ונוריד לו את הראש, לכולם. אין חוכמות, עד הסוף, מכים את כולם, כל מי שאתם פוגשים, כל מחבל חמאס מחסלים אותו, מי שנכנע לוקחים אותו ואנחנו ממשיכים, לא נצליח לפגוע בכולם, אבל נגיע למצב שאנחנו נפרק את הארגון הזה, הוא לא ישלוט בעזה, לא יהיה לו כוח צבאי״. 

״זה קרב של נחישות והתמדה, זה לא יום ולא שבוע אבל בקצה התוצאה תהיה מאוד ברורה. לחמאס אין עתודות, אין לו מאיפה להביא נשק או תחמושת, הוא לא יודע לטפל בפצועים שלו כמו שצריך, הוא לא יודע לעשות תחקירים, הוא בהימלטות. הדבר היחיד שיכול לעזור לו, לשיטתו, זה שאנחנו לא נלך על הראש שלו, זה הדבר היחיד", אמר גלנט.

יואב גלנט (צילום: שחר יורמן )
יואב גלנט (צילום: שחר יורמן )

"שכוח של חמאס או גדוד של חמאס, נפגש בצה"ל - התוצאה ברורה, מי שלא מבין מה התוצאה שילך לשאטי, לבית לאהיה, לבית חאנון, לג'באליה, לכל המקומות שהייתם בהם, והם מבינים את זה היום, גם בח'אן יונס, גם במערב ח'אן יונס, אנשים יוצאים בתורים ארוכים מאוד ונכנעים עכשיו במערב ח'אן יונס, אלפים״.

לבסוף, אמר השר ללוחמים: ״תתמידו, תעשו את העבודה שלכם ואנחנו נביא את התוצאה. יש הרבה הרבה הערכה למה שאתם עושים בכל מדינת ישראל, בציבור, ובוודאי במערכת הביטחון ובצה"ל. תודה רבה חברה, הרבה הצלחה".