הפעילות במרחב ח'אן יונס נמשכת: לוחמי צה"ל ממשיכים לשפוט על ידי טרור במרחב הרצועה, כשלוחמי צוות הקרב של חטיבת הצנחנים הפועלים במערב ח'אן יונס חיסלו ביממה האחרונה עשרות מחבלים. באחד האירועים נתקלו הלוחמים בחוליית מחבלים חמושה ובמהלך הקרב חיסלה אותה. בנוסף, איתרו הלוחמים אמצעי לחימה רבים, בהם נשקים, רימוני יד ומטעני נפץ.

במקביל, במרחב מערב חאן יונס, פועלים גם לוחמי יחידת מגלן, אשר חיסלו מספר מחבלים בהיתקלויות מטווח קצר, ביניהם שלושה מחבלים חמושים שביצעו ירי נ״ט לעבר כוחותינו ולוחמי יחידת אגוז פשטו על מספר מתחמי לחימה, חיסלו מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה ופירים. בפעילות נוספת בחאן יונס, לוחמי צוות הקרב של חטיבה 646 זיהו מחבל במרחב ובשיתוף פעולה עם כוחות חיל האוויר, חיסלו אותו באמצעות כלי טיס. לאחר מכן זוהו שלושה מחבלים נוספים במרחב שחוסלו בתקיפה נוספת. כמו כן, לוחמי צוות הקרב של חטיבת גבעתי חיסלו מספר מחבלים נוספים במרחב ואיתרו אמצעי לחימה לצד מסמכים של ארגון הטרור חמאס.

תקיפות צה"ל בח'אן יונס (צילום :דובר צה"ל)

בתוך כך, כלי תקשורת פלסטינים דיווחו הבוקר על תקיפות נרחבות של צה"ל במרחב רפיח, בסמוך לגבול עם מצרים. ערוץ אל-ג'זירה הקטארי דיווח כי בתקיפה של בניין נהרגו ונפצעו מספר פלסטינים. אמש, הופץ תיעוד יוצא דופן מרפיח, שבו נראים מחבלי חמאס כשהם מכים קשות אזרחים עזתים בבית הספר לעקורים במקום. בישראל מתבטאים לאחרונה פעמים רבות בנוגע לכניסה אפשרית לאזור רפיח, שתהיה הכרחית על מנת לטפל בהברחות הנשק שעוברות באמצעות המנהרות ממצרים לעזה, דרך המעבר.

דיאא' רשוואן, מנהל לשכת ההסברה הממשלתית במצרים, התייחס לכך, ואיים כי כל מהלך ישראלי לכיבוש ציר פילדלפי בגבול בין מצרים לעזה יוביל לאיום חמור ורציני על היחסים בין ישראל למצרים.