במהלך היום (רביעי), שוגרו מלבנון מספר טילי נ"ט למושבה מטולה באצבע הגליל. אחד מהטילים שנורו, פגע פגיעה ישירה במפעל בית האריזה "פרי מטולה" שבמושבה - וגרם לנזק רב במקום.

מקים יחידת הרחפנים במטולה: “אני יודע בדיוק איפה אני חי ומהי המשמעות של זה"
חגורת אש במחנות המרכז ברצועת עזה; פגיעה ישירה במבנה בקיבוץ בצפון

הנזק של ירי הנ"ט של חיזבאללה במפעל פרי הגליל במטולה (צילום :פרטי)

קובי כץ, מנכ״ל ״פרי מטולה״ ותושב המושבה המפונה סיפר על ההרס הרב הנגרם במקום: ״היום בצהריים, בסביבות השעה 13:00ֿ, פגע הטיל ששוגר על ידי חיזבאללה במפעל, שממוקם כעשרות מטרים מגדר הגבול של ישראל עם לבנון. כתוצאה מכך, המבנה כולו נחרב, כמו כן גם מערכת הגז, הצנרת, המים והחשמל - כל המכשור. התחושות קשות, זה מפעל חיינו, שנותן כבר שנים שירות עבור חקלאי המושבה והסביבה - ומספק פירות למדינת ישראל״.

״המפעל הוא בין המפעלים החשובים בישראל, הקימו אותו ותיקי המושבה. אני מנהל אותו כבר 25 שנה, ועובדים בו כיום כ-25 עובדים קבועים וכ-60 עובדי קבלן. במהלך המלחמה, נאלצתי להוציא חלק מעובדי המפעל לחל״ת, לא הייתה לי ברירה. ההוצאות של המפעל הן כבדות יותר באופן משמעותי במהלך המלחמה. אי אפשר להיכנס לעבוד במפעל, שסגור בצו אלוף פיקוד צפון, אז כך שאין לנו פירות לשווק. כל קו העימות מושבת. המשק בקריסה״, מתאר. ״אני חי במטולה כמעט 50 שנה, חקלאי כמו כל אנשי המושבה, שנאלץ לעזוב את המטעים ב-7 באוקטובר - ומי יודע מתי נחזור״, אומר בכאב. 

טנקים במטולה (צילום: תומר נויברג פלאש 90)
טנקים במטולה (צילום: תומר נויברג פלאש 90)

״חייב להיות פתרון אחת ולתמיד״, מתייחס למלחמה מול חיזבאללה. ״ממבצע ליטני בשנת 1978, מלחמת שלום הגליל, דרך מלחמת לבנון השנייה ועד חרבות ברזל פברואר 24׳ - עד מתי? אם לא יעשו למצב בדרום לבנון סוף, עוד כמה שנים יתנהל מבצע או מלחמה גדולה יותר מול חיזבאללה. לבנון היא ארץ הרוסה, לכן ארגונים עוינים כמו פת״ח או חיזבאללה משתלטים עליה כל פעם מחדש - ומטרתם היא תמיד להשמיד את ישראל. צריך להבין כיצד מחסלים את הגורמים האלה ואת התשתיות שלהם - ולאחר מכן למנוע מהם להתעצם מחדש או לצבור נשק שוב. בכל מבצע צבאי בלבנון עד היום, ניקינו את תשתיות הטרור - אך לא מנענו לאחר מכן מארגוני הטרור לצמוח ולהתעצם מחדש״.

במהלך היום, נפגע בית האריזה במטולה, מרכז מבקרים במושב אביבים ובית פרטי נוסף. ירי הנ"ט לעבר הצפון ממשיך לאיים על התושבים.