מלחמת חרבות ברזל: האלוף (מיל') איתן בן אליהו, לשעבר מפקד חיל האוויר שוחח היום (שני) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103fm ופרש את משנתו על הכטב"ם הישראלי שהופל בלבנון ועל ההבדל בין החזית בדרום לבין החזית בצפון.

מפקד הגזרה המזרחית בחיזבאללה חוסל, הארגון הגיב בירי 60 קטיושות
בלילה שלפני הטבח: מחבלי נוח'בה החליפו לסים ישראלי בטלפונים

בפתח השיחה אמר: "מהתחלה עשינו הבחנה בין עזה לבין הצפון שאמרנו שבעזה יש לנו חופש טיסה מוחלט ואילו בצפון זה נתון בסימן השאלה. לאט לאט הייתה פה זחילה והיום בבוקר היה ירי לעמק יזרעאל שזה רחוק מאוד, הדבר השני הוא שהם ידעו שאם הם ישתמשו בנ"מ, אז אנחנו מיד נשמיד אותו, כמו שקרה היום".

"לכן, מבחינתם, במסגרת המגבלות ששני הצדדים הטילו על עצמם, עד עכשיו לא ראינו כזה אירוע", המשיך. "באופן עקרוני, מבחינה טכנית, מטוס בגודל כזה או מל"ט בגודל כזה שטס בגובה כזה, טכנית ניתן להפיל אותו".

נפילות ברמת הגולן (צילום: סעיף 27א')

"כל האירוע הוא תחת המגבלות שהצדדים שמו על עצמם, שאנחנו לא מרחיקים מבחינת הטווח, אנחנו לא משמידים את הסוללות, הם לא יורים וגם הם לא מתרחקים מבחינת הטווח. הדברים האלה, הבוקר, בזחילה, הם נחצו והם גררו את ההידרדרות. מה שמעניין זה שעדיין למרות כל ההידרדרויות האלה, הרצון של שני הצדדים להימנע מהידרדרות טוטאלית עדיין שומרים אותם במגבלות האלה", הוסיף.

בסיום הראיון אמר: "למטוסים יש אפשרות גם להגן על עצמם וגם לעשות את הפעולות מרחוק. למטוסים יש מערכות נשק שאפשר לשגר אותן, סוג של טילים, שאפשר לשגר אותן מחוץ לטווח הטילים ועדיין לפגוע במטרה".