לאן פנינו? הדרג המדיני עצר את הצבא לאחר כיבוש ח'אן יונס בניסיון להגיע לעסקת חטופים, אולם ההצעות מרחיקות לכת וכוללת שחרור מחבלים כבדים. חרף זאת, החמאס דוחה כל הצעה להגיע, ולכן לא מן הנמנע שהקרב על הרפיח והכנעת מחנות המרכז מתקרבות ויקרו בהמשך. 

חמאס טוען לטבח; צה"ל הוציא תיעוד מהאירוע: "רובם נהרגו מדריסה או דוחק"
חיזבאללה עולה מדרגה? יירוטים מעל מפרץ חיפה | תיעוד

גם בעבסאן א-סע'ירה, כ-2 ק"מ דרומית לח'אן יונס, הצבא קרוב לסיום העבודה. יש דיווחים יום יומיים על קרבות בין החמאס לבין טנקים ודחפורים, אולם  כמות הדיווחים יורדת. צה״ל משמיד שם מתחמי מגורים על בסיס יומי. בנוסף, ישנם דיווחים על לחימה של טנקים כל הזמן בכיס גרארה, כולל הפגזות ארטילריות ותקיפות ממטוסים, אולם לא נראה שצה״ל סיים את העבודה.

בחאן יונס, צנחנים, קומנדו וחטיבה 7 מנקים את כיסי ההתנגדות האחרונים, מפוצצים מתחמי טרור ומנהרות, הלחימה יורדת מיום ליום. חטיבת הצנחנים התעסקה בניקוי השטח בחאן יונס.

השמדת מבנים ממולכדים ותשתיות טרור של חמאס (צילום: דובר צה"ל)

יש קרבות בעיקר מסביב לבית החולים נאצר ואל אמל. בכל הרצועה יש תקיפות של צה״ל מסביב לשעון. בעזה יש מבצע מקומי של אוגדה 162 עם חטיבות 401 שריון ונח״ל, וגדוד שקד של גבעתי, יש הרבה היתקלויות, ומחוסלים שם מאות מחבלים של החמאס. מטרת המבצע היא גם לחסל מתחמי טרור, גם לטפל במנהרות. מעל כ-1,000 תושבים עוזבים את עזה ביום דרך המחסום שצה"ל בנה בדרום עזה, כל העוזבים עוברים בידוק קפדני, המבצע ייקח לפחות חודש. 

לאן מפה?

ישראל אישרה גיוס של 300 אלף אנשי מילואים עד לסוף יוני, המצרים מכינים אזור לקליטת פליטים ומעבים את הגבול, יש הסכמה איתם לפנות פליטים צפונה. החיזבאללה כנראה יגביר את התקיפות שלו אם נפעל ברפיח, אולם המבצע יקדם את השמדת החמאס ושחרור החטופים.