האם מתפתחת גזרה נוספת? דוד אלחייני, ראש המועצה האזורית בקעת הירדן, שוחח הבוקר עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM על החשש בגזרה מחדירה של חוליות פרו איראניות מגבול ירדן, כפי שפורסם אתמול.

בשורה רעה לישראל: המדינה שתחדש את המימון לאונר"א | פרסום ראשון
ח"כ גפני מציג: אין חינוך לחרדים, אין גביית מסים

"אנחנו מכירים כבר מספר חודשים" אומר אלחייני על האיומים מחדירה לבקעת הירדן, "ראינו פעילות מוגברת של הצבא הירדני לאורך הגבול המזרחי בבקעת הירדן ובעמק הירדן. כל המטרה של הפעילות של הצבא הירדני, כולל ירי הרתעתי בשעות הקטנות של הלילה שהכניס לחרדות גם את תושבי בקעת הירדן וגם עמק הירדן ועמק המעיינות, היא להראות לאותן מליציות - אנחנו פה".

הוא משתף שהפריסה של צבא ירדן היא כנגד המיליציות: "מלך ירדן מקושר לאמריקנים, והוא מבין שכניסה של מיליציה פרו איראנית לירדן מסכנת את מעמדו ואת השלטון שלו, לכן הוא נוקט בכל האמצעים", הסביר על האינטרסים של הממלכה.

עבדאללה מלך ירדן והנשיא ג'ו ביידן בבית הלבן (צילום: רויטרס)
עבדאללה מלך ירדן והנשיא ג'ו ביידן בבית הלבן (צילום: רויטרס)

עוד הוסיף, "אחרי הטבח הנוראי בשבעה באוקטובר החובה שלנו להיות מודאגים, לקבל תשובות, לראות איך הצבא נערך. אנחנו מבינים שהצבא בקשר ישיר טוב מאוד עם הצבא הירדני, עם הכוחות שנמצאים בגבול המזרחי, אבל התפקיד שלנו אחרי מה שקרה הוא להיות מודאגים".

הוא משתף כי מאז ה-7 באוקטובר, "הצבא הפיק לקחים בהחלט", והוסיף: "יש תוכנית מאוד מפורטת גם לצייד מחדש את כל כיתות הכוננות ברחבי הארץ. נערכנו בכיתות הכוננות שלנו מהר מאוד, יש לנו חיילי מילואים, אמרתי להם: 'חברים, אתם צריכים להיות בכוננות בכל רגע נתון', כי הם אלו שיעמדו בחזית של האירועים האלה. לכן, התפקיד שלנו, גם בתקופה הזו, היא לשמור על הדריכות והערנות שלהם, שיבינו שכל רגע יכול להיווצר משהו. אירועים יכולים לקרות, אנחנו צריכים להיות ערוכים לזה גם בהיבט האזרחי וגם הצבאי".

טקס להנצחת אירועי ה-7 באוקטובר מול מטה האו"ם בז'נבה. קרדיט: יח"צ (צילום :יח"צ)

על השאלה האם לקראת הרמדאן יש כוננות מוגברת יותר לאפשרות של חדירה מירדן, אומר ראש המועצה: "אני חושב שהעיסוק שלנו במה שיקרה ברמדאן גורם לפיגועים. ברגע שאנחנו מדברים על זה, ואומרים שדברים כאלה יכולים לקרות, אנחנו אומרים לצד השני 'אנחנו מצפים מכם שתעשו משם'".

הוא מוסיף, "אנחנו צריכים להיערך, לא צריכים לתת להם כלים - לא צריך לדבר על זה. צריך להיערך, להיות מוכנים, לדעת מה קורה בצירי הדרכים, להבין מה צריך לעשות, לתדרך, לעשות הכול - אבל לא לתת להם את הכלי הזה שאנחנו אומרים להם 'אולי תעשו גם השנה? אם לא תעשו משהו לא בסדר איתכם'".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm