שר התקשורת לשעבר יועז הנדל, התראיין היום (שלישי) ב-103FM, והתייחס לבעייתיות הרבה שבהעברת המשלוחים לעזה, מטעם ארה"ב ומדינות נוספות. "לנו יש בעיה מהותית וזה בתחום של הסיוע ההומניטרי. מלכתחילה לא היה צריך להעביר אותו. זה אמצעי הלחץ הכי גדול שהיה לנו להפעיל כוח על החמאס ולהגיע למשא ומתן סביר שבסופו ישוחררו החטופים", טען. 

ידברו רבות על הלילה הזה: התקיפה שכפתה על נסראללה משוואה קשה לעיכול
לא תל אביב: העיר הלא צפויה שבה מושכרות הכי הרבה דירות בישראל

עוד הוסיף כי "לא רק שאיבדנו על זה שליטה, גרמנו לזה שאחרים ייקחו על זה שליטה. נכון להיום יש הזרמת סיוע הומניטרי גם מהאוויר, ללא שליטה שלנו מהמצנחים. גם מהים כנראה לה בשליטה שלנו. ואנחנו מאבדים את היכולת הגדולה שלנו להפעיל עליהם לחץ".

כמו כן, העביר ביקורת על התנהלותו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר במהלך התקופה האחרונה: "יש בסוף אחראים והם הממשלה. גם בן גביר שמוציא סרטונים על עצמו, הוא אחראי לזה שאנחנו לא מתמרנים ברפיח, הוא בממשלה, הוא אחראי לזה שהסיוע ההומניטרי עובר חופשי, הוא אחראי לזה שאנחנו לא מצליחים עדיין, או לא רוצים, או לא מחליטים על מה שקורה בצפון.

התקיפה החריגה בעומק לבנון (צילום :רשתות ערביות)

"לכן, מה שאני הייתי מציע לממשלת ישראל, זה קודם כל להנמיך את הספינים שיוצאים לכיוון הצבא, ויש לי מלא ביקורת על הצבא והיא תשמע ביום שאחרי וזה בסדר. נכון להיום, המפקדים שלנו הם אלה שנלחמים בשטח. אנחנו חייבים לתת גיבוי מלא, ולייצר חזית אחידה, הרוח הגדולה שהייתה בשדה הקרב, חשוב שתהיה בשדה הפוליטי כדי לנצח, לא לשום דבר אחר", הוסיף.