הלילה (בין שבת לראשון) חיל האוויר תקף סדנה ובה אמצעי לחימה של החיזבאללה במרחב בעלבכ שבעומק לבנון. הכתב הצבאי נועם אמיר ('מקור ראשון') התראיין הבוקר לרדיו 103FM וסיפר על התקיפה ועל המשך הפעילות הקרקעית בבית החולים שיפא ברצועת עזה.

לקראת מתווה חוק הגיוס: האם גנץ בדרך לפשרה?

כך הוא סיפר: "אני חושב שזה אחד הלילות הכי עצימים בעזה, מזו תקופה יחסית ארוכה. לדעתי צה"ל תקף הלילה מצפון הרצועה ועד רפיח. אני מעריך שזו תוצאה של המודיעין שיוצא מתוך בית החולים. הבוקר כבר מדווחים על 480 שבויים שנלקחו רק מבית החולים משיפא. באזור ח'אן יונס צה"ל תקף הלילה 65 מטרות באמצעות מטוסי חיל האוויר. אני לא זוכר מתי הייתה תקיפה כזו נרחבת. במחנות המרכז, לוחמי נח"ל חיסלו שם מספר מחבלים בכמה היתקלויות שונות, ברפיח, תקיפות גם כן כנגד תשתיות טרור, גם חטיבה 7, גם חיל האוויר פועלים שם, בח'אן יונס, כלי טייס תוקף נקודה של כינוס של מספר מחבלים, יש שם כמה עשרות הרוגים. לילה מאוד עוצמתי. יש גם דיווחים בעזה עכשיו על פעילות סביב בית החולים נאסר, כנראה גם כן על בסיס איזשהו מידע שנאסף מהשבויים. אני חושב שבעצם מתחילת הפעולה בשיפא אנחנו רואים איזשהו שינוי מגמה משמעותי בתוך הרצועה. מרגיש כאילו שישראל הבינה שסיפור העסקה לא באמת מתקדם כמו שרצינו ולכן אין באמת טעם להמשיך ולהמתין וצריך לזכור שכל הדבר הזה קורה בתקופת רמדאן, שיש לזה גם אמירה מסוימת". 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד הוסיף בנוגע לעסקה: "אני חושב שבאמת נתנו פה הזדמנות להגיע לאנשהו בעסקה הזו, ולדעתי אחרי התשובה הרשמית של סינוואר נפל האסימון שהוא משחק, יותר מאשר מתכוון באמת להגיע לאיזשהו הסדר. ברגע שאתה רואה ששלושה וחצי שבועות אתה מקבל על מתווה פריז 2 הרבה מאוד קשקושי רקע, אבל שורה תחתונה אחת שבסוף לא תהיה עסקה, אם לא תהיה הפסקת המלחמה, אין טעם באמת להמשיך ולהמתין ואולי כדאי לחזור ולהילחם. אני חושב ששיפא היה התחלה, ברפיח שבוע שעבר היה שם חיסול של ארבעה בכירים והלילה היה עוד איזשהו חיסול". 

לגבי האופטימיות של ארה"ב בכל הקשור להתקרבות לעסקה, אמר אמיר כי: "אני חושב שהאמריקנים עושים טעות בקשב שלהם לחמאס קטאר. אני חושב שהם לא מבינים שמי שמכריע פה בסוף, מי שמחזיק את המפתחות לחטופים זה סינוואר והניסיון שלהם לקבל את האור בקצה המנהרה דרך קטאר הוא פשוט לא נכון". 

בנוגע הדיווחים על פיהם במהלך המעצרים בשיפא נתפס מישהו שמוגדר כמטרה מאוד נחשקת מבחינת ישראל, הכתב השיב: "אני יודע, נכון ליום שבת, שבשיפא היו 50 מחבלים, 20 מתוכם בכירים ויש שם אחד שהוא בכיר מאוד, עכשיו, אני מבין שתפסו אותו". 

על מה עומד מאחורי הסתרת השם של אותו בכיר, אמיר הסביר כי: "אם אתה אומר מי זה, אז אתה בעצם אומר להם מי מספר עכשיו עליהם. רוצים להישאר בערפל קרב".