העיתון הלבנוני אל-אח'באר דיווח הבוקר (רביעי) כי שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן שוחח עם נשיא מצרים א-סיסי במהלך פגישתם האחרונה על תכניות ביטחוניות הקשורות ל"אזור הגבול שבין מצרים לרצועת עזה ברפיח", כשהכוונה היא לציר פילדלפי. לפי הדיווח, השניים שוחחו על תכנית המבוססת על מערך של עבודות הנדסיות ובניית מחסומים ותעלות כדי למנוע הברחות נשק ממצרים לתוך רצועת עזה. 

עוד דווח כי בלינקן גם שוחח על התכנית עם גורמים ישראלים, והיא הייתה צריכה לעלות לדיון עם המשלחת הישראלית שהייתה אמורה להגיע לוושינגטון, לפני הודעת הביטול של ראש הממשלה נתניהו. איחוד האמירויות הביעה את תמיכתה למימון התכנית האמריקנית, בתנאי שהיישום יתבצע בפיקוח אמריקני ישיר. החזון האמריקני הוא כי התכנית תהיה חלופה למבצע צבאי גדול של ישראל ברפיח.

בתוך כך, שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן נפגש אמש עם שר הביטחון יואב גלנט בוושינגטון והבהיר שוב כי וושינגטון מתנגדת למבצע צבאי רחב של ישראל ברפיח. לדבריו, "אנו מתנגדים למבצע קרקעי רחב ברפיח שיסכן את חייהם של יותר מ-1.4 מיליון אזרחים פלסטינים שמוצאים שם מחסה. יש אלטרנטיבות למבצע קרקעי ברפיח שיבטיחו בצורה טובה יותר את ביטחון ישראל והן על חיי אזרחים פלסטינים".