מאז החל מבצע הקמת כיתות הכוננות בעקבות אירועי 7 באוקטובר והקצאת נשקים לחברים בכיתות הכוננות, נרכשו על ידי המשרד לביטחון לאומי 11,500 נשקים, שמרביתם חולקו בהתאם לצרכים של המתנדבים.

המחבל מפיגוע הירי בבקעת הירדן: קצין ביטחון במנגנונים הפלסטיניים
אחיו של ההרוג בקרית שמונה: "כל הזמן הזה היה לנו את המחשבה שפה לא יורים"

מנתונים שהגיעו לידי "מעריב" ונחשפים כאן לראשונה עולה כי מאז הוקמו כיתות הכוננות ברחבי הארץ, הצטרפו אליהן 11,386 מתנדבים, ובימים הקרובים אמורים להצטרף 700 מתנדבים נוספים.

נכון להיום, הוקמו יותר מ־900 כיתות כוננות. עוד עולה מהנתונים כי מאז פרוץ המלחמה ברצועה קלטו כיתות הכוננות של משטרת ישראל יותר מ־750 מתנדבים, שהוכרו על ידי משרד הביטחון וצה״ל, מרביתם מיישובי הגבול בצפון ובדרום. 

במשרד לביטחון לאומי מאשרים את הפרטים ומציינים כי נכון להיום חולקו על ידי המשרד לביטחון לאומי  אפודים מוגני ירי, קסדות, מכשירי קשר, פנסים אישיים, כובעי זיהוי ותיקי עזרה ראשונה. בצעד חסר תקדים יירכשו גם 12 אלף כספות אישיות עבור המתנדבים, כדי שאלה יוכלו לאחסן את הנשק הארוך בביתם בצורה בטוחה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: ״מפרוץ המלחמה הקמנו יחד עם המשטרה למעלה מ־900 כיתות כוננות ברחבי הארץ. ראינו בשמחה תורה שבמקומות שבהם הייתה כיתת כוננות מיומנת וחמושה - זה הציל חיים. כיתות הכוננות היוו ואמורות להוות קו הגנה ראשון לביטחון היישובים והתושבים, ובמשרד לביטחון לאומי קוראים למתנדבים להצטרף לכיתות הכוננות ביישובים העירוניים והכפריים ברחבי הארץ ולסייע בהגנה על הבית.

"המטרה שלנו היא להקים כמה שיותר כיתות כוננות, עם כמה שיותר נשקים וכמה שיותר כוח מאומן ומאורגן באחריות המשטרה, במטרה להגן על העורף האזרחי ככל האפשר. נשק בידיים הנכונות מציל חיים. הקו שמנחה את כולנו הוא להקים עוד ועוד כיתות כוננות, חמושות ומאורגנות, תחת פיקוח המשטרה, כדי להציל חיים״.